Jibbutbildning?

Jibbutbildning?
balanselius sa:
gymnasial, självklart!
Jibbing utförs FRÄMST av tonåringar, innan de kraschat sönder sitt knä/axel/rygg en gång för mkt, upptäckt storbergsåkning, skaffat fru/barn/fast jobb eller nåt annat.
håller med! och det är ju ändå dom som är lite yngre som vågar satsa lite.

Man kan inte lära en gammal hund att sitta, eller det tar längre tid iaf!

Jibbutbildning?
tittti540 sa:
jag tycker den bör vara en eftergymnasial linje pga nu öppnar ju kiruna sin jibb linje riksidrott å allt så de e nog inte så smart att öppna en till sån, hellre efter gymnasiet!!
Håller oxå med Titti540,
Tror även att det ekonomiskt är en stor fördel med att ha det som en eftergymnasial utbildning. Går kanske även kombinera om intresset visar sig vara stort nog. Det vore även intressant tycker jag för egen del om ni satsade på en bergsguides utbildning á la Chamonix, med lite mer friåkningsinslag.

Jibbutbildning?
Orkade inte läsa igenom allas kommentarer så kanske skriver samma sak som någon annan.
Men i alla fall, jag tycker det borde finnas en slag "Jibb Folkhögskola" alltså efter gymnasier utbildning på nått år osv mest för skojs skull och för att kunna utvecklas inom jibbningen/skidåkningen

Jibbutbildning?
Oj ! hoppas verkligen att ni gör en sådan linje, med många dagars åkning i veckan ! :) tycker de ska vara som en gymnasielinje och ha flera klasser så det inte är lika svårt att komma in , och inte så höga krav på betygen heller :) hoppas det hinner bli av innan jag ska välja gymnasiet om 1 och ett halvt år ! :)

:D

Tillbaka
Topp