Jobb Andermatt!

BKlifestyle

Ny medlem
Jobb Andermatt!
Jag befinner mig sedan 3 veckor i Zermatt, men funderar pä att dra mig vidare till Andermatt. Undrar därför om nägon av er som är där nu, eller ngn annan, vet om det är ngn/ngt som är i bwehov av en tysktalande svensk...kanske finns ngt skitjobb som väntar!?

//John

Jobb Andermatt!
jag och två polare funderar på att åka till antingen zermatt eller andermatt. varför ska du dra från zermatt? är det så dyrt som alla säger, och går det att hitta något hyfsat boende?

Jobb Andermatt!
upplever faktiskt inte att det är sa dyrt! jämfört med andra orter är det klart att det finns en skillnad, men jämfört med hemma är det ingen större skillnad. samtidigt tjänar man ju mkt mer här nere, sa relativt sett är nog det ekonomiska inget problem. har ett välbetalt jobb med i snitt 300kr i dricks om dan, men jag bor uppe pä 2200m höjd med 5 tyskar som aldrig sett ett pat skidor eller snbowboard...d blir rätt segt, e ju inte direkt sa att man kan göra vad man vill om kvällarna.

billigt boende för en längre tids semester gär att finna. heter nagonting i stil med zermatt hostel- 35 Sfr/natt för boende samt halvpension!

Tillbaka
Topp