där hållar jag inte med dig... av många anledningar...
tjänar man inte pengar så gör man av med dom.
om man jobbar några dagar i veckan, säg kvällstid så tjänar man pengar istället för att sitta nånstans å dricka bärs. oftast så får man även middagsmat + dricks. det gör att om man jobbar en kväll så gör man typ en 3:dubbel vinst (gör inte av med ölpengar, får lön, får mat/dricka).
Du verkar fokusera på partybiten, och jag håller med dig. Det är där mest pengar går åt. Det är helt sjukt, egentligen, hur man prioriterar. Man snålar å köper pastan som är 10 cent billigare per kilo, sedan går man ut å super upp 50E. Jobbar man då nånstans så kan man gå dit å dricka billigt (gratis?

vare sig man förfestar
eller inte. Om man jobbar nånstans så får man i många fall rabatt på "kompisställen". Alltså, pengar att tjäna där också.
Till sist... omväxling förnöjer... att festa lr spela kortspel i 3 månader blir tillsist lite enformigt... så varför inte ha lite omväxling på ett jobb.
Skidåkning hinner man med i alla fall... Beror väl lite på hur många dagar i veckan man vill åka... Har haft kompisar som legat på 90-95 % skiddagar per säsong respektive typ 5 dagar på hela säsongen.
Alltså... jobba hemma.. men även nere på orten... det blir både roligare å billigare... När man jobbar så får man ju så mycket mer än bara lönechecken.
Ha d! Andreas
ps. har man taskigt me flis, kan man ju alltid gå ut å leta efter hönor å kidnappa några å göra en delikat middag på dom... Akta er för kackel i hissen bara!
