jobb i chamonix...??

Chaaaarlotte

Ny medlem
jobb i chamonix...??
tjena!!

vi är två tjejer som ska ner till chamonix nästa säsong,men tänkte redan nu börja tänka lite på jobb där nere...någon som har några bra tips??samt boende om det är någon som skulle ha nåt bra förslag att komma med..??

tack=)
 
jobb i chamonix...??
Ni kan ju alltid kolla på the jekyll, där är det alltid många svenskar som jobbar som bar- servitörpersonal eller diskare. På southbar brukar det finnas jobb som frukostvärdinnor (det är nästan det hetaste tipset). Svensk ägare där också. Om ni kan bra franska kanske bowlingen kan vara nått.
Lycka till. /Andy
 
jobb i chamonix...??
ni har 10 manader pa er att spara pengar istallet! det ar battre att inte jobba men aka mycket istallet for att jobba mycket och aka lite. Jobba kan man gora hemma i sverige, varfor ska ni ned till alperna for och jobba? Spara pengar, skit i att ga ut pa krogen hemma i sverige, spara alla pengar ni kan och ak hit och slappa i stallet..mycket trevligare..
 
jobb i chamonix...??
där hållar jag inte med dig... av många anledningar...

tjänar man inte pengar så gör man av med dom.
om man jobbar några dagar i veckan, säg kvällstid så tjänar man pengar istället för att sitta nånstans å dricka bärs. oftast så får man även middagsmat + dricks. det gör att om man jobbar en kväll så gör man typ en 3:dubbel vinst (gör inte av med ölpengar, får lön, får mat/dricka).

Du verkar fokusera på partybiten, och jag håller med dig. Det är där mest pengar går åt. Det är helt sjukt, egentligen, hur man prioriterar. Man snålar å köper pastan som är 10 cent billigare per kilo, sedan går man ut å super upp 50E. Jobbar man då nånstans så kan man gå dit å dricka billigt (gratis? :-) vare sig man förfestar
eller inte. Om man jobbar nånstans så får man i många fall rabatt på "kompisställen". Alltså, pengar att tjäna där också.

Till sist... omväxling förnöjer... att festa lr spela kortspel i 3 månader blir tillsist lite enformigt... så varför inte ha lite omväxling på ett jobb.

Skidåkning hinner man med i alla fall... Beror väl lite på hur många dagar i veckan man vill åka... Har haft kompisar som legat på 90-95 % skiddagar per säsong respektive typ 5 dagar på hela säsongen.

Alltså... jobba hemma.. men även nere på orten... det blir både roligare å billigare... När man jobbar så får man ju så mycket mer än bara lönechecken.
Ha d! Andreas

ps. har man taskigt me flis, kan man ju alltid gå ut å leta efter hönor å kidnappa några å göra en delikat middag på dom... Akta er för kackel i hissen bara! :-)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp