Jobb i St Anton 09/10

Joss

Ny medlem
Jobb i St Anton 09/10
Hejsan!
Jag är en 19 årig tjej som har tänkt att åka ner till St Anton nu i November och självklart skulle jag behöva ett jobb=) Är det någon som har någon bra kontakt eller vet något allmänt om lediga jobb så hade det varit super snällt om ni kunde höra av er.

M.V.H
Josefin Loftén
Josefin.loften@hotmail.com

Jobb i St Anton 09/10
Tja det finns tusentals alternativ det hänger bara på dig hur mycket du vill jobba. Jag kan nog hjälpa dig med jobba på ett lunch/afterski ställe men man jobbar typ alla skid timmar som finns å får bara ledigt om det e dåligt väder. Men om du är sugen så kommer jag antagligen att vara barchef där och kan nog lösa jobb som servitris lr kanske bartender. tror även att de behöver folk till köket och diskplock. kan även hända att vi letar efter några tjejer som går runt på afterskin och dansar på borden med kunderna och så. Hör av dig så kan jag kolla upp saken om du är intreserad. Oscar

Jobb i St Anton 09/10
Nu när KK är sålt och inte Galne Gunnar härjar där längre så kan du ju se om det är något för dig. :) Blir rejäl ändring på hur ställes kommer drivas och framför allt hur personalen behandlas.

Annars rekommenderar jag starkt att jobba i hop cash innan och inte jobba. :)

Jobb i St Anton 09/10
Ofan e det sålt jag jobbar ju i samma hus på taps å de håller på å bygga ut som fan och skall börja konkurera med kk på riktigt. undra om det e min chef som köpt det vet att han va jävligt sugen på att slå ihop de båda. Vad kommer den här informationen från?

Jobb i St Anton 09/10
Nä, tror det är några andra österikare som har köpt det.
Dock ska Rob driva stället, så det lär bli skillnad på saker och ting!
Infon kommer från Rob himself.

Jobb i St Anton 09/10
Ofan kan nog bli bra. vet att egon hade en dröm att bygga ihop ställerna till ett gigantiskt men han tyckte det va lite dyrt med 3 miljoner euro för det. Men om allt har gått enligt planerna så håller han just nu på med att bygga om taps till ett mycket större ställe kommer bli två våningar med totalt 4 barer inne och ute. Har inte pratat med honom på länge men tänkte ringa ner snart så hoppas på positivt besked om det. Va ju världens minsta bar att jobba i och att man var full varje dag när man jobba kanske gjorde sitt till men en helvettes bra säsong va det.

Jobb i St Anton 09/10
Eric_W sa:
Nä, tror det är några andra österikare som har köpt det.
Dock ska Rob driva stället, så det lär bli skillnad på saker och ting!
Infon kommer från Rob himself.
Jasså, han fick det sålt tillsist. Vet att Phantom på FangHouse pratade om att köpa det... men men intressant med förändring.

Jobb i St Anton 09/10
Försvinner Galne Gunnar helt från Anton eller ska han härja kvar på nåt annat ställe?

Till ämnet också kanske: Åker du ner i tid och anstränger dig med dörrknackning och att snacka med folk så hittar du jobb utan problem. Rekommenderar starkt att jobba och inte löka. Roligt som fan att träffa folk och kan lätt bli segt att inte jobba då man är lite småskadad, har downdays etc. Sen vill du ju såklart ha ett eftermiddag/kvällsjobb. Men det säger ju sig självt :)

Jobb i St Anton 09/10
Sophie: Jag tror det är nya ägare, utifrån, ingen från st anton mao. Tydligen någon gammal österikisk alpinstjärna.
Sen tror jag Gunnar fortfarande kommer vara kvar i st anton, men hålla till bort på hotellet dom äger, eller möjligtvis i villan.

Men som sagt, bara det faktum att han inte driver KK längre kommer göra arbetstillvaron ljsår bättre!

Jobb i St Anton 09/10
Jag hade 4 jobb förra sässongen i St. Anton. Fann det extremt lätt att få jobb i december men inte heller jättesvårt i januari. Kan du lite tyska har du ett försprång men du kommer långt med engelskan med. Åk dit, du kan leta upp boende och jobb på plats om du är där i tid. Själv jobbade jag som servitör och bartender men det tog 3 jobb innan jag hittade ett ute i pettneu så att jag slapp pendla hem från st. anton kvällstid.

Jobb i St Anton 09/10
hallå jag hade också tänkt göra en säsong i anton denna vinter.. men skulle vilja ha lite tips.

hur svårt är det att få ett bra eftermiddags, kvällsjobb på någon bar/resturang eller vad som egentligen.

och hur många av de jobben får man boende av?

Annars hur svårt är det att få ett bra boende nära stan och vad kostar det då?

Jobb i St Anton 09/10
Dra ner i mitten eller slutet på november och knacka dörr efter jobb/boende.

Förmodligen börjar du inte jobba förrän i mitten på december. Så dra hem igen, jobba en månad till och tjäna ihop de sista cashen o dra ner sen igen.

Kvällsjobben är alltid de som går åt först men det finns en del där man kan få dela med en kompis och jobba vars tre dagar i veckan t.ex.

Boende är alltid dyrt och oftast tar de sjuka överpris på de flesta ställena. Vill du bo ute i Pettneu så kan man få tag på boende för cirka 3 lax i månaden men vill du bo centralt får du vara beredd att hosta upp minst 4-5k i månaden för ett skyffe. Har du gott om pengar och är beredd att spendera lite mer för grymt boende finns de alternativen också (de är dessutom lättare att få tag på).

Boende kommer sällan med jobb där man jobbar mindre än 6 dagar i veckan.

Har man inte möjlighet att komma ner såpass tidigt som i mitten/slutet på november så finns det alltid boende/jobb att få tag på men det kan ta lite tid. Mailbox (internetcafet mitt i stan) brukar vara populärt för arbetsgivare att sätta upp lappar med olika jobb/boenden.

Jobb i St Anton 09/10
Ingen som vet nån sida på nätet där de läggs upp jobb i st anton?
Typ som arbetsförmedling lixom.. finns de inget alls?
Letar som en tok ja!

Vill gärna ha jobb innan ja drar ner..

Jobb i St Anton 09/10
Fortsätt o skriv allihop .. fann att innehållet i tråden var riktigt bra för en kille som inte riktigt vet var den skall ta vägen i vinter. riktigt bra

Jobb i St Anton 09/10
Så du kommer ner Oscar fan vad ballt!
Det får bli en feting reunion med the Crazy Thursday gang på Tap's då!

Till alla som söker jobb-

Det hjälper en del om man kan lite tyska, men sen lär man sig mycket tyska när man väl är där nere.

Jag jobbade 4 dagar i veckan och då ingick boende (dock jobbade jag ca 40h/vecka)
Sen känner jag även många som jobbade i ski depot för Alber halvtid. De fick betala halva sitt boende - runt 2500 i månaden för ett boende i staff house mitt i stan.

Visst det ka vara så att du måste jobba 6 dagar i veckan, men då arbetar du sällan heltid de dagarna utan snarare morgon/eftermiddag eller kväll. Vilket betyder att du kan åka rätt mycket skidor, få bra lön och få boende!

Sen har ni några mer specifika frågor - jag åkte ner utan jobb, utan jättemycket pengar och allt löste sig svinbra - ska ner i november igen. Så fråga på bara!!

Jobb i St Anton 09/10
Hur mycket pengar tror du man behöver om man hade tänkt åka ner en säsong utan att jobba någoting alls?

Jobb i St Anton 09/10
Tjena jag är riktigt sugen på en säsong i anton!

Problemet är att det ser ut som att man får åka ner själv då mina tänkta reskompisar inte kommer lyckas tjäna tillräckligt med pengar innan resan!

skulle därför behöva någon att framför allt dela boende med men även yra omkring o vara allmänt vilsen med då det blir min första säsong.
Har åkt mycket skidor i mitt liv så den biten är inte några problem.

hör av er
Christoffer Olsson!

Jobb i St Anton 09/10
Tja!
Letar både boende, resekamrater och jobb nere. Någon som har
varit där nere redan och har lite erfarenheter eller kontakter på stället?
Hör gärna av er till mig isåfall. Hade planerat åka ner runt nov/dec och stanna till slutet av april. Tänkte jobba ganska mycket där nere och självklart åka skidor utav bara helv...En del fest lär det också bli!
Men som sagt, hör av er!

Ha det gött!
Freddan

Jobb i St Anton 09/10
Mer eller mindre ingen ide alls att ska jobb innan man åker ner som jag förstått det. Bästa är nog att fixa ett billigt boende två veckor från mitten på november sen åka ner söka jobb och kanske få boende från jobbet efter de två veckorna.

Ses där nere! /Ante

Jobb i St Anton 09/10
Har aldrig gjort en säsong själv innan, men rent spontant gissar jag på att man kan behöva allt från 30-70 k sek beroende på hur man kan tänka sig bo osv.

Tillbaka
Topp