Jobb i Zermatt?

• Trådstartare Trådstartare bo
  • Start datum Start datum

bo

Medlem
Jobb i Zermatt?
Tjena! Håller på o planerar för en säsong nere i Alperna denna vinter och är just nu inne på Zermatt. Undrar därför om det finns någon med erfarenhet av jobb därifrån. Svårt att skaffa på plats? Någon som har kontakt, länkar eller annat som kan vara till hjälp. Söker ett deltidsjobb så det blir lite åka också.

Tack på förhand!

Föresten är det även någon som har koll på hur det är att bila ner till zermatt..läste att de har bilförbud?

Jobb i Zermatt?
Här har du jobb att söka
http://gemeinde.zermatt.ch/news/jobs/
Jag hade lite svårt att hitta jobb och boende när jag kom ner förra året. Kom ner i oktober, och det var lite sent. Löste sig dock till slut.

Du kan köra bil till Täsch och ta tåget därifrån (10 min), ingen bil hela vägen alltså.
Kostar en del att stå där, räkna med ca 100chf/månad. Sist parkerade jag i parkeringshuset Staller, ligger precis vid Terminal Täsch (som är stora huvudparkeringen) men kostade 4chf/dag mot 12-13 i det stora.

Jobb i Zermatt?
Ok. Trodde att november skulle räcka för att hitta jobb men kanske inte då. Boende ska jag ha fixat innan har jag tänkt. Men vad hittade du för jobb tillslut? Heltid/deltid? Hur lång tid tog det innan du fick tag i det?

Jobb i Zermatt?
Jag sökte iofs. inte sjukt aktivt, men skickade iväg ganska många ansökningar innan jag fick jobb på Hotel Silvana i Furri. Där kommer jag även jobba kommande vinter. Tyvärr har vi redan fullt med personal för vintern.
Att hitta boende är nog svårare än att hitta jobb fakiskt, åtminstone med skibummarbudget. Mitt tips är att börja skicka ansökningar till alla möjliga ställen redan nu, oftast fixar de boende med jobbet.
Lycka till!

Senast ändrad:
Jobb i Zermatt?
Kolla
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=56015

Bila till Zermatt går fint, man fixar det på en dag. 17 h från Ggb om du kör Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden och ligger 140-150 på Autobahn samt har tur med trafiken. Inget stopp förutom tanking 4x och färjorna. Start vid 4-tiden på morgonen från Gbg brukar räcka. Har du otur eller inte kör så fort tar det 20-21 h.

Du får lov att köpa tillstånd för vägen till Zermatt (hos Kantons Polisen), kostar 30 CHF/kalenderår, dvs köper du i november så gäller det bara till sista december. Sedan kostar det att parkera i Zermatt, OM du lyckas få plats i P-husen, vilket inte är det enklaste. 10 CHF/dag vill jag minnas att det kostar på vanliga parkeringsplatsen utomhus och där brukar det finnas lediga platser. Dock alldeles för dyrt för långtids P.

Jobb och boende skaffar man sig enklast ASAP! November är för sent, börja fixa NU!

Tillbaka
Topp