Jobba "hemifrån" nära skidåkning

Meecrob

Medlem
Tänkte att jag skulle kombinera hem jobb med skidåkning i vinter.
Då Göteborg inte erbjuder mer av det första och inget av det senare tänkte migrera till bergen och jobba därifrån under januari-mars/april.

Någon som har några idéer på platser man kan bo på utan att bli ruinerad och samtidigt ha tillgång till bra skidåkning?
Enda kravet är väl att det finns hyffsad offpist och gärna topptur. Kan vara en liten bit från berget då jag har bil.

Både norden och alperna är av intresse.

Innsbruck är ett bra alternativ om du vill kombinera stadsliv och skidåkning. Stubai, Axamer Lizum och Kühtai kan du nå med stadsbussen, och om du har tillgång till bil är det inga problem att dra till Sölden och Mayrhofen över dagen.

Själv bor och knegar jag i München på heltid. Lite längre bort från bergen, men dagsturer till både Mayrhofen, Saalbach och Kitzbühel funkar bra. Helgturer till typ hela östra Alperna (hela Österrike, nordöstra Italien, östra Schweiz) går också bra. München är ju också mer storstad (lika stort som Stockholm) med jobbmöjligheterna som kommer med det.

Tänker mig max en halvtimme från berget (men gärna närmre) så att jag kan köra halvdag på dump och jobba eftermiddagen.

City liv är inte så noga men en liten by är ju alltid trevligt.

Det viktigaste är att det går att hitta en lägenhet eller typ gästhus för rimlig peng och med snabbt internet eller bra 5G täckning.

Bor själv i Gällivare och här är det ish 10min till fjället Dundret. Fantastiska puder dagar, bra offpist och bra pist. Ca 1.5h bil till Stora Sjöfallet och alla de fina toppturerna.
Det lite knepiga är att hitta boende.

@David

Har du koll på om det går att få tag på boende där?
Nä... det var länge sen jag var där men längtar tillbaka..
Har både bott i varndrarhemsrum (tror det kallades skidåkarrum) och i hyrd stuga i Grönfjäll. Tänker att det borde finnas nån facebookgrupp att fråga i.
Det finns (eller fanns) en camping också med en hel del husvagnar som stod hela säsongen.
Jag tänker att man säkert kan ringa hotellet, campingen, Lotta på värdshuset som också har vandrarhem och berätta läget och kolla om de har nåt att erbjuda alt känner nån.
Härligt ställe hursomhelst, tyvärr lite långt bort men har man flera veckor att spendera så gör det ju inget...

Tillbaka
Topp