Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag tror inte att de är ganska lätt att få jobb efter de.. har hört att den svenska bartenderskolan på magalluf har riktigt bra rykte,BigAir sa:Kostnader
Totalpriset är 14 975:-
Då ingår:
- Två veckors intensivkurs
- Utbildningsbok i 4-färg inkl. recept
- Flairingkurs
- Flyg tur & retur ifrån Stockholm eller Köpenhamn
- Boende på lägenhetshotellet Rosa del Mar med kokmöjligheter, kyl, TV, telefon, balkong och AC, beläget mitt i Magalluf.
- Transfer till och från flygplatsen till hotellet på Mallorca
- Studiebesök till vingård inkl. transfer
- Riktig sprit under lektionstid
- Diplom samt utbildningsintyg efter avslutad kurs
- Avskedsmiddag
DESSUTOM FÅR DU:
VIP-kort till Magallufs hetaste barer och nattklubbar som berättigar till personalpriser och fri entré.
Du Hampus, det där lät inte helt fel. Undra om det är lätt att få jobb som bartender då om man har den där utbildningen och utbildsningsintyg?
d e precis d ja vill. utvecklas som skidåkare o sen e d e ju alltid bra om man kan vidareutveckla språkkunskaperna inför framtiden.CrashX sa:Vad jag hört så bryr sig inte barerna i Alperna så mkt om man har barutbildning eller inte?
Någon som kan styrka detta?
Sharky88: läs dom klistrade trådarna i Skibum-forumet.
Själv håller jag på att utbilda mig inom friluftsfrämjandet till Skidlärare, dock tror jag inte det heller är något som kommer hjälpa mig att få jobb, och säkerligen inte eftersom jag itne planerar att jobba som skidlärare om jag ska säsonga. Dock är det roligt och man utvecklas otroligt mycket som skidåkare.
Vad ajg har härt så bestämmer sig folk för en ort så antingen så drar dom iväg X antal mail till olika hotell/barer osv. om att dom söker jobb och presenterar sig osv. och sedan väntar dom på svar.sharky88 sa:d e precis d ja vill. utvecklas som skidåkare o sen e d e ju alltid bra om man kan vidareutveckla språkkunskaperna inför framtiden.CrashX sa:Vad jag hört så bryr sig inte barerna i Alperna så mkt om man har barutbildning eller inte?
Själv håller jag på att utbilda mig inom friluftsfrämjandet till Skidlärare, dock tror jag inte det heller är något som kommer hjälpa mig att få jobb, och säkerligen inte eftersom jag itne planerar att jobba som skidlärare om jag ska säsonga. Dock är det roligt och man utvecklas otroligt mycket som skidåkare.
ok, d e ju ett bra tag innan nästa säsong så ja får skicka iväg lite mail/jobbansökningar o annars drar ja ner. Tack för tipsen!CrashX sa:Vad ajg har härt så bestämmer sig folk för en ort så antingen så drar dom iväg X antal mail till olika hotell/barer osv. om att dom söker jobb och presenterar sig osv. och sedan väntar dom på svar.sharky88 sa:d e precis d ja vill. utvecklas som skidåkare o sen e d e ju alltid bra om man kan vidareutveckla språkkunskaperna inför framtiden.CrashX sa:Vad jag hört så bryr sig inte barerna i Alperna så mkt om man har barutbildning eller inte?
Eller så åker dom ner till orten och fixar det där, dvs sätter upp lappar, knackar dörr osv.
Ibland så kan boendet fixa sig med jobbet ibland inte.
Ska säga det som dom flesta brukar ge som tips: Åk ner så löser det sig!
Min åsikt om den är värd något:alwaysCrash sa:jag tror inte att de är ganska lätt att få jobb efter de.. har hört att den svenska bartenderskolan på magalluf har riktigt bra rykte,BigAir sa:Kostnader
Totalpriset är 14 975:-
Då ingår:
- Två veckors intensivkurs
- Utbildningsbok i 4-färg inkl. recept
- Flairingkurs
- Flyg tur & retur ifrån Stockholm eller Köpenhamn
- Boende på lägenhetshotellet Rosa del Mar med kokmöjligheter, kyl, TV, telefon, balkong och AC, beläget mitt i Magalluf.
- Transfer till och från flygplatsen till hotellet på Mallorca
- Studiebesök till vingård inkl. transfer
- Riktig sprit under lektionstid
- Diplom samt utbildningsintyg efter avslutad kurs
- Avskedsmiddag
DESSUTOM FÅR DU:
VIP-kort till Magallufs hetaste barer och nattklubbar som berättigar till personalpriser och fri entré.
Du Hampus, det där lät inte helt fel. Undra om det är lätt att få jobb som bartender då om man har den där utbildningen och utbildsningsintyg?
och Dave_spruce man får ju iaf jävligt mkt större chans att få jobb.. om de står mellan en utan utbildning och en med så äre klart att den med utbildning får jobbet..
sen ger ju utbildningen stora möjligheter att få jobb någon annan stans än i alperna om man skulle vilja de..
jag kommer göra de om 2 år iaf.. =)
Jag tror de var precis det jag försökte få fram i mitt förra inlägg... Det går lika bra att jobba sig uppåt inom denna bransch. Ofta går all personal en internutbildning också för att alla ska lära sig samma sak.Angerr sa:Det är säkert en rolig utbildning men man behöver inte gå en bartenderkurs för o få ett bra bartender jobb. min barchef han gick ingen utbildning, o den nattklubben fick pris för bästa nattklubb för ett tag sen.
Thanks DaveDave_Spruce sa:Så det finns vettiga, normala människor på dett forumet fortfarande och inte bara naiva fjortisar.. word Daniella
Så sant som det är sagt,Dave_Spruce sa:hahahahahahaha.... Bartenderskolan! Jäääävlar vad de håvar in stålar...
Kan ju avslöja att de flesta barer/nattklubbar i alperna inte kunde bry sig mindre
om ni har ett "bartendercert" eller inte.. Erfarenhet/personlighet går (även i de flesta andra fallen) före ett intyg på papper
Briljant. Fullständigt briljant analys.Dave_Spruce sa:åk dit, åk skidor jobba och kröka
Jag instämmer!easyD sa:Briljant. Fullständigt briljant analys.Dave_Spruce sa:åk dit, åk skidor jobba och kröka
Garvar fortfarande.
Vill du jobba på Mallis så är det klart du får jobb. Barskolan sammarbetar med krogarna på ön... Vill du pröjsa 10 000 - 15 000 för en utbildning vars "certifikat" knappt gäller i någon annan ort än där du gått utbildningen är det ditt val. Själv anser jag fortfarande att det är roligare att jobba sig uppåt och få skinn på benen. Jo, jag har lusläst allt som står på barskolan.net, och alla andra olika skolor som finns där runtomkring efetrsom jag själv gått i dom tankarna att gå där.alwaysCrash sa:jag tror inte Daniella har varit inne på www.barskolan.net där de TYDLIGT framgår att man lättare får jobb på bra krogar.. man får under kursen praktik på några av mallorcas bästa klubba ro barer.. många får jobb där samma dag som kursen slutar men tro på din kusin du..
Jo, det är klart. Var precis därför jag skrev om det. Kanske är en idée att göra bartenderskola i Schweiz om man vill jobba här?Daniella sa:Och Iggy, det är lite skillnad på en vecka i Zürich mot en vecka under sommarsäsongen på Mallis.
Bra, tack! Nu kom det fram också. Skönt att det finns fler som tänker lite längre än näsan räcker.AbsolutIggy sa:Och till er andra: Tro inte allt som står på firmans egen hemsida, det är klart att dom får det att låta bra!
Oj, jäklar. 3 tjejer! Av hur många? 30?alwaysCrash sa:de finns ju en intervju me 3 tjejer som gick ut barskolan och sen fick jobb ALLA tre i Alperna nästan direkt..
Mallis bästa klubbar och barer? För det första, du har aldrig varit på Mallis va? För det andra, vi snackar Magaluf här och inte Mallis i helhet. Magaluf är... vad ska man säga.. som Kos, Ayia Napa, St. Antonio (Ibiza) plus alla andra neonklädda Thailändska orter tillsammans. Ett pisshål för glada veckoturister där fulla fjortisar pissar ner sig, kräker sönder gatorna, drar på sig en och annan STD och förvandlar byn till en katastrofzon värre än Da Nang, Teth offensiven 68.alwaysCrash sa:jag tror inte Daniella har varit inne på www.barskolan.net där de TYDLIGT framgår att man lättare får jobb på bra krogar.. man får under kursen praktik på några av mallorcas bästa klubba ro barer.. många får jobb där samma dag som kursen slutar men tro på din kusin du..