Jobba i Chamonix

Acksell

Ny medlem
Jobba i Chamonix
Tja.
Acksell heter jag och ska ner till cham i vinter för att göra en säsong med 3 polare.
Jag undrar om någon jättesnäll själ skulle vilja dela med sig av tips på var man kan söka jobb där?
Kanske också är så att någon vet att det är väldigt lätt att få jobb när man väl är på plats på nåt speciellt ställe, i så fall tipsa mig gärna. Tack på förhand . Ha det

Jobba i Chamonix
Det löser sig när man kommer ner, är i princip omöjligt att fixa ett jobb hemifrån. Åk ner och lär känna så mycket folk som möjligt så dyker det alltid upp jobb.

Jobba i Chamonix
Smart inlägg faktiskt. Jag har jobbat 3 säsonger i Chamonix och alltid haft sjuuuukt kul på jobbet, så nej det finns inget roligare än att jobba

Jobba i Chamonix
Nä för det är ju tråkigt att åka skidor så det kan ju omöjligtvis infattas i att ha kul? Vidare finns det ju absolut inga jobb som utförs natt tid så man ändå har tid att åka lagg på dagarna. Bara för att du sitter fast i ett labb i Schweiz och skicka osynliga grejer fram och tillbaka i en mila lång tunnel och inte kan lagga på dagarna behöver du inte vara bitter Peter lille...

Jobba i Chamonix
Nu ska jag ta det här lugnt och tydligt utan ironi eller andra konstigheter så alla förstår:

Jag är en av de oupplysta själarna som ännu inte fattat vad som är så fantastiskt med Chamonix, trots ett flertal besök där. Om någon känner för att visa mig vad som är så bra med Chamonix skulle jag vara oerhört tacksam. Välj en dag vilkensomhelst i vinter utom de fem första helgerna 2006 (då är jag upptagen med annat) och säg en tid och en plats i Chamonix så dyker jag och mina skidor upp där då. Det räcker oftast med förvarning nån eller några dagar innan så kan vi tajma in nån dag efter ett rejält snöfall. Som kompensation för guidningen kan jag göra samma tjänst tillbaka en dag i nån annan ort i Haute-Savoie.

Dave: För skidåkning på vardagar finns det något här i Schweiz som heter semester. Eller är det du som är bitter för att folk upptäckt att du tillbringar mer tid i baren än på berget? ;-) http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=17030 Är det därför du tolkar varje påhopp på Chamonix som ett personligt påhopp på dig?

Jobba i Chamonix
Haha fan den där gamla diskussionen hade jag helt glömt bort. Vet fortfarande inte vem denna Hasse Mute är men Tobben träffade honom visst i Engelberg och han var som jag antog en högst mediåker person. Attans vad underhållande läsning:)

Visst jag spenderar nog mer tid i baren än på berget ganska svårt att pricka in 12 timmar på berget om dagen, ellerhur? Men det betyder inte att jag inet är iaf 6 timmar på berget, 5 dagar i veckan och det är ganska mycket det också. Säkerligen mer än dig Peter.

Jobba i Chamonix
Alla är inte lika coola som dig Dave...

Om vi nu ska skryta om åktid får jag väl erkänna att jag tyvärr bara kom upp i runt 60 dagar förra säsongen. Och starten på denna säsongen har varit trög, bara 2 hittills. Men det kommer mera. Min tid i baren vet jag inte då jag brukar vara upptagen med annat än att hålla koll på klockan när jag går ut.

Vill du fortsätta pajkastningen får du gärna flytta till min gästbok eller FR-mail, så Acksell får ha sin tråd ifred. Om det är nån annan som orkat läsa så här långt och är intresserad av att bevisa att Chamonix är nåt att ha står min utmaning eller vad man nu ska kalla det för kvar.

Jobba i Chamonix
Tjena ! Om ni kommer ner tidigt på sässongen så brukar det bara va att gå runt och fråga om dom behöver hjälp! T.ex resturanger anläggningar osv! Men Men Jag och 4 polare ska ner en sässong med ! sticker den 25 nov! Så vi ses kanske =)

Jobba i Chamonix
Nej jag tror inte att det ar en sa bra ide. Kanske om man ar lite fler, typ 20, men annars blir det nog ite trangt.
Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp