Jobba i Norge i sommar

• Trådstartare Trådstartare pontan
  • Start datum Start datum
P

pontan

Guest
Jobba i Norge i sommar
Går sista året på gymnasiet och planerar att till sommarn jobba i Norge för att kunna åka till Kanada ett par månader nästa vinter utan att behöva jobba gär och ändast njuta ut av grym åkning (hare hört att man tjänar grymt bra i Norge). Är det någon som vet några bra jobb och arbetsgivare att ta kontakt med som inte kräver någon spicial utbildning? Typ ränsa fisk eller något annat.

Söker även någan att dela boende med i Norge.

Ha det gött

Jobba i Norge i sommar
kan rekommendera Stryn så kan du få fantastisk sommarskidåkning i kombination med att jobba. Men du tjänar inte så mycket pengar i Stryn för det finns ingen fiskrens eller dyl där.

Jobba i Norge i sommar
Jag kan tipsa om Arbetsförmedlingen utland som brukar få in många, rensa fisk och slakta får, jobb. Oftast så bor man i byn och många som jobbar där brukar jobba extra med att städa på kvällarna för att få ihop ännu mer pengar. Ett annat tips är att du lite snabbt blir duktig på att klippa får, de som kan det brukar tjäna riktigt bra med pengar. Ofta söker de mycket folk på hösten, det är alltså lite sent nu. Men ett jobb kan du söka på
http://platsbanken.ams.se/direkt/97/021203,010070,300913,21,289197.shtml om du är flink i fingrarna...

Lycka Till !

Jobba i Norge i sommar
Målöy som inte ligger allt för långt från Stryn ( 10 mil, om jag inte missminner mig) har fiskindustrijobb att erbjuda. Det fanns även folk som lossade och lastade båtar. Tror dock att det enbart är på hösten de behöver folk. Var uppe hösten 1999, å då var det ganska gott om jobb under perioden september-december.

Lycka till med torskarna.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp