Jobba i Schweiz

ernstson

Ny medlem
Jobba i Schweiz
Hej! Är det någon som vet hur det funkar om man ska säsonga i en skidort i Schweiz? Det är ju inte EU, så behöver man något speciellt tillstånd eller något? Eller är det bara att åka dit och börja jobba?
 
Jobba i Schweiz
Du behöver ett arbetstillstånd för att jobba "vitt" i Schweiz. Detta fixar oftast arbetsgivaren gratis. Ibland så hjälper dom till att ordna det sen får du betala det själv. har för mig att det går på ca 100 chf.
 
Jobba i Schweiz
Schwiez har en del avtal som gör att många av lagar och regler kring fritt arbete gäller som det gör inom EU.

Här är lite länkar till den late.. ^^
http://europa.eu.int/eures/main.jsp?acro=lw&lang=sv&catId=490&parentId=0
http://www.syoguiden.com/default2.asp?ID=0&ID2=3213&BenID=4
http://www.iaf.se/iaftemplates/Page.aspx?id=32 <-- en bit längre ner.
http://www.topjobs.ch/cnt/en/start.aspx?a=tjd&c=4620346E-E118-4412-BDC7-98808D626EB6&e=en&b=home
http://www.jobs-in-the-alps.com/

Och detta klara jag av genom att få hjälp av en av mina bästa vänner. Ni hittar honom här: http//www.google.se

/dryg när det vill sig
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp