Jobba i Verbier

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elsajulia

Ny medlem
Jobba i Verbier
Hej hallå! Såg att det redan finns en tråd om Verbier i allmänhet typ, men vi tänkte kolla lite kring tips och info och ställa ca 100 frågor. Vi är tre (kan bli fler) tjejer som planerar att dra ner till Verbier under säsong 14/15 och vi är lite färska inom området säsonga i alperna. Vi vill såklart åka ner och framförallt få till grym skidåkning och skönt häng men tänker för överlevnads skull också att vi ska jobba. Hur funkar det? Hur och var söker man enklast jobb? Vi kan väl tänka oss i princip vad som helst så länge lönen räcker till nudlar, afterski och tak över huvudet. Någon som har tips kring boende osv? Vi har funderat på jobb som barnflicka, någon med erfarenheter kring det? Och sist meeeen inte minst, en av oss är utbildad skidlärare efter ett år i Åre och en säsong i Vemdalen, vad finns det för möjligheter kring jobb som skidskolelärare? As you can see, vi vet så himla lite och alla tips och alla storys om tidigare säsonger är ju väldigt välkomna!

Jobba i Verbier
Googla, ring, repetera! För skidlärare krävs, tror jag, en schweizisk kurs av nåt slag, finns säkert flera här som vet mycket mer än jag. Ett vitt jobb är bra eftersom man får sjukt mycket rabatt på liftkortet. Annars kan man ju klara sig rätt bra utan, Prix & M-Budget are your friends!

Jobba i Verbier
Tja!

Nu tänker jag vara vråltråkig och ändå be dig att ställa dina frågor i den existerande Verbier-tråden istället. Det blir enklare att hålla allt säsongsrelaterat i en och samma tråd i slutänden, istället för att man ska leta information på flera olika ställen. Hoppas du har överseende med detta, och att du får en grym säsong.

/Heddious, moderator.

LÄNK: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=94992

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp