Jag jobbade som liftwaffe i Tandådalen 10/11, vilket var grymt!
Beroende på vad du vill få ut av en säsong så spelar valet av ort in, men att göra en säsong i allmänhet är stört kul!
Ang. boende så tror jag att vilken ort du än får jobb på så erbjuder dom dig boende (Gäller jobb inom Skistar).
Åre: Har tyvärr aldrig besökt åre så ska inte sia nått om det, men det man hört är att det är kanon! Långa backar, stor anläggning och lättillänglig by.
Hemsedal: Har varit i Hemsedal som gäst och det är det bästa fjäll jag har varit på! Riktig alpkänsla, långa backar i alla riktningar!
Trysil: Precis som Hemsedal så är det långa backar i alla riktningar. Min syster har gjort fyra säsonger som skidlärare i Trysil och hon var grymt nöjd! Jag var i Trysil på Rekryteringshelg och bodde då i de \"sämsta\" lägenheterna, men dessa hade väldigt bra standard!
Sälen: Här gjorde jag som sagt min säsong, närmare bestämt i Tandådalen. Jag jobbade som liftvakt, vilket är allt mellan himmel och helvete! Före jul hade vi en bott på -32 grader, men mot slutet var det 15 grader och klarblå himmel

Så i början av säsongen ville man ha ett innejobb, men mot slutet var det grymt! Man får ibland konstiga och tjuriga gäster som inte vet hur man åker lift. Stora fördelar är att man får stå utomhus med sina bästa polare och på hederlig svenska \"tjöta\"! =) Inga förkunskaper krävs, bara att man är öppen, glad och trevlig.
Jag ska även slå ett slag för skidläraryrket i Sälen om man brinner för skidåkning!
Sälen som ort erbjuder väldigt många backar, men de är tyvärr inte så långa, men man fick ut mycket bra skidåkning ändå! Parkerna är också bra! Byn är lättillgänglig med sporthall och systemet

Experium i Lindvallen är också ett komplett bygge, bad, surfmaskin och bra resturanger mm.
Nu fick du lite reklam och hur jobben går till, såklart lite \"vinklat\" åt Sälen men det är ju där jag har varit så vad gör man ;D
Summering: Vart du än gör säsong kommer du få SJUKT KUL!!! =)
Lycka till!!
P.S Kolla denna:
Inte jag som gjort den, men hittade den innan jag stack upp. Lyssna på texten så får du ett hum hur det är att vara liftvakt =) D.S