jobba som bartender i verbier?

malinholmgren

Ny medlem
Hej!
Jag ska gå en bartenderkurs nu i november och tänkte därefter jobba som detta (förhoppningsvis) i Verbier. Någon som har erfarenhet?

Borde jag kolla efter jobb redan nu eller är det bättre att åka ner när säsongen börjar och söka på plats? Någon koll på vad man tjänar och hur dricksen är?

Tacksam för svar! :)

Sök nu är ju bättre, det utesluter inte att du kan söka på plats sen om du inte hittar något.
Lönen i Schweiz är generellt rätt bra, så du väljer rätt land ur den (och många andra) synvinklar.

Någon som vet vad som gäller för arbetstillstånd osv i Schweiz? Måste man söka uppehållstillstånd om man stannar längre än tre månader?

AmandaKarestrand sa:
Någon som vet vad som gäller för arbetstillstånd osv i Schweiz? Måste man söka uppehållstillstånd om man stannar längre än tre månader?
Ställ en fråga på ett ställe och vänta mer än någon timme på svar.

Du kan söka på: Casbah, the pub, farm club, the loft, la rouge mm. Dricken är bra överallt men bäst på farm.
Man behöver inget speciellt tillstånd men väl där behöver man försäkring, bankkonto och inskrivning i komunen val de bagnes. Det kostar runt 90 franc att skriva in sig. För att göra det behöver man ett jobb först. Allt löser sig på plats men jobben går fort så maila allt! Finns lite jobb i backen också med restauranger som ice cube och la vache.

Studsmatte sa:
Du kan söka på: Casbah, the pub, farm club, the loft, la rouge mm. Dricken är bra överallt men bäst på farm.
Man behöver inget speciellt tillstånd men väl där behöver man försäkring, bankkonto och inskrivning i komunen val de bagnes. Det kostar runt 90 franc att skriva in sig. För att göra det behöver man ett jobb först. Allt löser sig på plats men jobben går fort så maila allt! Finns lite jobb i backen också med restauranger som ice cube och la vache.
Tack så mycket för bra svar! Ska få iväg lite mail och söka :)

Senast ändrad:
Jag hade rekommenderat att söka jobb på det nya hotellet "W" som ligger precis nedanför Medran. Där kommer det definitivt vara bäst drick av alla ställen med tanke på dess gäster dessutom har de flest barer med olika öppettider så det kommer finns gott med timmar. Sedan är det ett nytt ställe så de har förmodligen fler platser än de andra då deras personal ofta är återkommande!

Ett litet hett tips är även att åka ner i tid, gärna i slutet av november innan alla bummare kmr ner och söka på plats. Ett bättre sätt att marknadsföra sig själv på också. Farinet, pmf, farmclub som studsmatta ovan nämner får hundratals ansökningar. Det kan vara lite "kruxigt" att få bartenderjobb direkt på sin första säsong, då man ofta behöver känna folk. använda sig utav kontakter och jobba sig in i verksamheten. Men sök så mycket du kan nu innan, jag vet att de redan börjat anställa/ efter folk på bland annat farinet. Men jag önskar dig all lycka! kör hårt!

Tillbaka
Topp