Jon olsson kombi

• Trådstartare Trådstartare gbodare
  • Start datum Start datum
G

gbodare

Guest
Jon olsson kombi
Såg att teamsportia hade sänkt priset på den gamla modellen av jon olsson handskarna och eftersom dom är så jävla snygga tänkte jag köpa dom. Jag kollade på recensioner av handskarna och såg att vissa tycker att dom är typ sämst medan andra tycker att dom är jättebra.

Är det värt att köpa dom, eller finns det andra i typ samma prisklass som är bättre?

Jon olsson kombi
De är ju inte världens värmaste vante, de blir rätt lätt blöta också. Men de är ju en bra parkvante. De tycker iaf jag...

Jag har iofs ett par lite äldre Hestra Windstedts pro model som jag tycker är bättre, och de kostade 100 spänn mer med de va lätt värda det.

Jon olsson kombi
ärligt, är väll sämsta vantarna jag nånsin haft. dom blir blöta tok lätt (på insidan) vilket inte bara resulterar i att du blir svin kall även vid varmt väder utan också att det tar år att ta av och på dom. enda fördelen är väll att dom ser okej ut, men vill du bara ha snygga vantar ska du kolla in olika märkens pipe gloves, finns 10 gånger snyggare där.

jag skulle inte köpt dom i alla fall :/

Jon olsson kombi
Jag tycker dom är najs, sköna, snygga, smidiga... men min polares typ rödrutiga kombi hanska färjade av sig på hans vita jacka.. inte så kul. Men mina funkar bra, har ett par med windstopper

Jon olsson kombi
Köpte mina på nyår och jag är jättenöjd. Varma, snygga och smidiga. Kanske blir lite blöta men inget som stör. Är det sänkt pris så ska du defenitivt hugga ett par.

Jon olsson kombi
jag har alltid behövt byta handskar typ 5ggr per dag innan men nu köpte jag lite bättre ( Kombi Jon Olsson ) och hoppades, resultatet blev att jag körde med samma handskar i minus 5-10 grader i en hel vecka.

Jon olsson kombi
grymt dålig handske. har haft alla från dom kamofärgade till dom rutiga men dom är värde lösa.dom är kalla å blir blöta. köp hestra eller nå andra handskar.
själv så kör ja med ett hestra å grenede.

Jon olsson kombi
köp inte de kombi vantarna, de är helt värdelösa så fort du får vatten på dom. har också dålig andningsförmåga så om man blir svettig så blir handsken blöt. nä köp något med gore tex lr liknande

Jon olsson kombi
carl_d sa:
köp inte de kombi vantarna, de är helt värdelösa så fort du får vatten på dom. har också dålig andningsförmåga så om man blir svettig så blir handsken blöt. nä köp något med gore tex lr liknande
Jo jag tycker att kombi överlag är sämre vantar om man jämför med t.ex. Hestra.
Jag tycker att du ska köpa dig ett par ordentliga Hestra-vantar.

Jon olsson kombi
Jag lånade dom av en kompis, gjorde en snöboll i 3 plusgrader, och den resterande snön som var på hansken efter att jag kastat snöbollen gjorde dom blöta hela vägen in till fingrarna.
Jag skulle inte köpa dom om jag var du.

Jon olsson kombi
Använder själv dessa handskar. Så länge dom inte är blöta är dom supersköna,
tillexempel i -20 grader när snön är torr är dom perfekta. Men när det är lite varmare
så smyger sig fukten in..

Jon olsson kombi
dom är skit sköna och snygga, men dom blir stela när det är kallt, men jag frös inte i dom, och dom blir lätt blöta, HELT genomblöta. annars är dom bra tycker jag.

Jon olsson kombi
de är som wettex-trasor vad gäller vattenavstötande förmåga. sköna handskar, men inte vidare bra i längden. kanske om du har flera andra par, men definitivt inte som enda.

Jon olsson kombi
hehe okej min åsikt då ja har kört med massa olika jon olsson handskar och har komit fram till att dom är bra/dåliga. dåligt: färgar av sig som satan fett kass, dom e iskalla, dom blir fett blöta. Bra: dom e snygga, dom är riktigt sköna och smidiga.

men ja ska köpa andra nu gillar ej att dom färgar

Jon olsson kombi
jag andvände dom i en hel vecka om och om igen i 10minus och frös ingenting och det kommer inte in snö och dom är ganska vattentåliga, snygga och sköna!
Men jag skulle tro att om man kör mer offpist där det är mer blåst så är dom inte så jätte bra.
Men som sagt. En parkvante.

Jon olsson kombi
dom trasar sönder, sömmarna går och man sliter ut insidan på handsken skit lätt så att fodret inte värmer längre, sen så är dom ju lika vatten tåliga som ett par pappers handskar. Jag har ett par reutch handskar dom är grymma o fett snygga

Jon olsson kombi
Sämst.
Askalla och asblöta direkt. När du sedan använt dom ett tag så blir dom ännu kallare då sjva "bomullet" inuti har blivit svintunt. Nää sämtre handskar får man leta efter.

Jon olsson kombi
Verkar vara två olika läger här.
Jag hade iaf ett par för några säsonger sen som jag var väldigt nöjd med, funkade fint och höll händerna varma och torra. Kanske är det så att kvaliteten sviktar från par till par?

Tillbaka
Topp