Jon olsson nya skidor

Jon olsson nya skidor
Hehe, jo de är cleana, de har ju för tusan inte fått någon grafik än! :-D

Ser ut som om Head har kikat över axeln på Armada, Rossignol och Black Crows ganska rejält, speciellt R. och B.C. Verkar jäkligt smart det där med brätte för stabilitet och flyt, inte för skärning, iaf. ur ett friåkningsperspektiv...

Jon olsson nya skidor
Carled sa:
Hehe, jo de är cleana, de har ju för tusan inte fått någon grafik än! :-D

Ser ut som om Head har kikat över axeln på Armada, Rossignol och Black Crows ganska rejält, speciellt R. och B.C. Verkar jäkligt smart det där med brätte för stabilitet och flyt, inte för skärning, iaf. ur ett friåkningsperspektiv...
Japp :)

Jon olsson nya skidor
Hasse, jag vill inte säga det, lät någon annan hugga på det... ;-)

Den är ju långt ifrån lik Alpha 1, det verkar inte som om Headen har någon vidare rocker, och taper har den ju inte heller, så Black Crows är skidorna de är lika i sådanafall.

För er ej röstberättigade jibbers kan jag berätta att Black Crows är ett märke som gör skidor för riktiga män med hår på brösten som mäter respekt i fallhöjd och inte i snurrade varv...

Jon olsson nya skidor
Carled sa:
Hasse, jag vill inte säga det, lät någon annan hugga på det... ;-)

Den är ju långt ifrån lik Alpha 1, det verkar inte som om Headen har någon vidare rocker, och taper har den ju inte heller, så Black Crows är skidorna de är lika i sådanafall.

För er ej röstberättigade jibbers kan jag berätta att Black Crows är ett märke som gör skidor för riktiga män med hår på brösten som mäter respekt i fallhöjd och inte i snurrade varv...
Vad gör de skidor för män?? Trodde det bara var DPS som gjorde det.

Nja jag såg en prototyp igår och de har en liten antydning till rocker. Någon Elf Shoe är det inte i alla fall som för övrigt är en vanlig rocker konstruktion!

//H

Jon olsson nya skidor
kul att se att head för en gångs skull ändrar lite på sina skidor!
jag tyckte också den påminnde lite om Armada Alpha, men rocker har den u knappast, och alphans nose smalnar av efter att den är som bredast, denna skidan verkade vara lika bred typ 10 cm..

ska bli spännande att se om de kan bli något av detta!

Jon olsson nya skidor
Hasse, jag kör ju park med mina 120's, alllround är bara förnamnet...

Elf Shoe är ju både rocker och vanligt spann kombinerat (sjukt löjligt att Armada "paxat" rocker och spann-grejen, som om det skulle vara så speciellt). Och taper som sagt...

Hävdar fortfarande att dessa Head-skidor är mest lik ett par kråkor...

Jon olsson nya skidor
haha de är ju armada alpha!!?? vita skidor med den där camber grejen hehe.... jag undrar om de är mer än 90 i midja de kan de väl inte vara om de ska vara park!!?? aja den som lever får väl se...

Jon olsson nya skidor
R-R sa:
haha de är ju armada alpha!!?? vita skidor med den där camber grejen hehe.... jag undrar om de är mer än 90 i midja de kan de väl inte vara om de ska vara park!!?? aja den som lever får väl se...
finns väl inget som säger att en skida med 92 i midja inte kan vara en parkskida, har ingen aning vilken midja nya headen har men visst kan en skida med över 90 i midja vara en parkskida

Tillbaka
Topp