Jon olsson trippel cork i veckan?

jeppenator

Aktiv medlem
Hittade detta inlägg på newschoolers och tänkte att det passar bra som en post här på freeride också: http://www.newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/561724/

För er som inte orkar läsa så är det massor av bilder på ett nytt jättehopp jon byggt på nya zeeland och en länk till en facebook bild där det står att jon ska försöka sig på en trippel cork 1440. Diskuteras även lite när han ska göra det och tror det stod att han ska försöka testa på onsdag!

Facebook länken

Såhär ser posten ut:
46880_425336820884_95810485884_5049865_5731975_n.jpg

12.9.2010
Swedish Skiing Superstar Jon Olsson posing with the mammoth jump we have built for him in the Saddle so he can attempt a triple corked 1440!!
vad tror ni? kommer Olsson slänga iväg en trippel 1440?
Om inte vad är anledningen till att det ej blir av?
Kommer xgames nästa år kräva en trippel för vinst?

kräver lite debatt!

Klara färdiga gå

/jeppe

Trippel?! Helt sjukt, hur långt kan man gå igentligen? Kommer ihåg när dubbel var häftigt....

:|Jon olsson kommer försöka slänga en trippel. Han landar fel och vrider knät och är borta resten av säsongen. Sliter av knät. Nej men jag tycker itne han borde gå ut för hårt tbh, tycker han borde satsa på det alpina helt och hållet! Vore sjukt kul att se han i OS!

Senast ändrad:
jon olsson is the sämsta

förstöra stilen sådär me 30 cm långa jackor utan nå sköna landningar!!! uuusch dej jon!!!!

de blivande hoppet i xgames kommer knappast vara stort nog för varken sammys trippel eller jons möjliga trippel cork.

empatraz kan äta bajs.

creds till jon som är världens framgångsrikaste skidåkare. mest pengar inom freestyle-åkarna. Varit med i många år och tryckt sporten framåt. Styr upp allt från tävlingar till kläder och tillverkar till och med egna saker. Tävlar inte bara i freestyle utom även en möjlig kandidat till alpina OS. och han är fan 30 bast snart. tycker killen gör sjukt bra ifrån sig

Klart som fan att han redan har satt det om han hypar upp det såhär mycket.

För mig är Jon en sjukt överhypad, översjälvgod människa. Han har verkligen gått för långt med detta. Jon är duktig på att åka skidor, har en jävla kroppskontroll och landar det mesta utan problem. Men faan vad oclean han är.

har läst något om det också på han hemsida/blogg:)

trippel o x-games, tror säkert de är någon sjuk ***** som kommer testa en trippel;)

MedlemJapaner sa:

För mig är Jon en sjukt överhypad, översjälvgod människa. Han har verkligen gått för långt med detta. Jon är duktig på att åka skidor, har en jävla kroppskontroll och landar det mesta utan problem. Men faan vad oclean han är.
Tänk på hur mycket han har gjort för vår sport istället.

Själv tycker jag det är lite cool att han sätter sina mål,han har själv sagt i intervjuer att han börjar känna sig gammal jämfört med de andra åkarna.
Nu går han istället och försöker pressa sig mot Bobby Brown som redan satt tripple cork.
Det e starkt, sen e frågan om han klarar det.

Perkal sa:
:|Jon olsson kommer försöka slänga en trippel. Han landar fel och vrider knät och är borta resten av säsongen. Sliter av knät. Nej men jag tycker itne han borde gå ut för hårt tbh, tycker han borde satsa på det alpina helt och hållet! Vore sjukt kul att se han i OS!
Eller en alpinåkare i OS som grejar en tripple..

pep_ar5 sa:
MedlemJapaner sa:

Tänk på hur mycket han har gjort för vår sport istället.
Jag vet exakt vad jon har gjort för "sporten", om du nu vill kalla det det. Han har pushat sporten framåt jävligt mycket på många sätt. Han gör sjukt grymma tävlingar och han är en jävla entreprenör. Jag respekterar det jävligt mycket, Jon är en grym kille. Var en grym kille. Men det har spårat nu, han skulle slutat för två år sedan. Tripplar. Jisses...

Det är bara min åsikt, hate it or love. I don't give a fuck...

HenrikM sa:
håller med empatraz asså henrik harlaut och dom har stil jon olsson är fan en jävla sopa mot för henrik harlaut ingen stil för fem öre!
Du menar alltså

Håller med empatraz. Asså, Henrik Harlaut och dom har stil! Jon Olsson är fan en jävla sopa! Jämfört med Herik Harlaut har han inte stil för fem öre!

De tre första meningarna var lätta, den sista var tuffare och där fick jag improvisera lite, men jag tror det blev rätt! Och ... jo det är jag som är gubbe! :-D

/MM

HenrikM sa:
håller med empatraz asså henrik harlaut och dom har stil jon olsson är fan en jävla sopa mot för henrik harlaut ingen stil för fem öre!
Hahahaha.. Du kanske själv förstår att det finns åldersgräns pga sånt här va?

Hade inte Jon börjat göra dubblar, vem skulle då göra de? Sen är ju faktiskt stil en definitionsfråga.
Alla behöver inte gilla det, men innan man börjar klaga bör man veta lite! Och efter en sån här kommentar känns det inte som att ditt förstånd är i topp.

Jag tror på Jon!

som vissa sakt!!
jon olsson har pushat sporten skit mycket, bra jon!!
sen så har han ju inte den bästa stilen, gillar själv inte stilen...
själv tror jag han testar det och till slut sätter trippeln.
men jag hoppas att det inte krävs en trippel för att vinna x-games.

min åsikt!

JON™ is attempting triple cork in NZ

According to NZ skier magazine, Jon Olsson™ is attempting a triple cork in New Zealand on wednesday morning. Clearly there has been a miss-communication somewhere. Obviously Jon™ is going for the quint (five flips in the air).

Since the quad 1800 all ready has been done by Buck Walker earlier this summer, in case you missed it read all about it here.

Anyways we wish Jon™ the best of luck in his quint attempt and look forward to see the footage!

Hittade detta på spatziba..

Säger ungefär samma som Albin och ni andra om jon, han har hjälpt Jibbing bli va det är och han har ju ändå vad jag vet kommit på minst 3 egna trick.
Tror det kommer ta några försök för Mr.Olsson men som man har märkt är han sjukt envis och jag tror han kommer att dra trippeln! :)
Och jag hoppas att det inte är den som kör "spinn to win" som vinner x-games , Det är min åsikt! :)

Senast ändrad:
Det låter som om han verkligen kommer göra det, om inläggen stämmer dvs. Jag trodde Jon skulle stanna på nivån han har varit under den senaste säsongen, men det här ser ut att kunna bli riktigt galet! För att Sammy eller Jon (eller kanske fler vid den tidpunkten) ska kunna ta hem X-games med tripplar så måste hoppen bli insane-stora!! Sjukt av Jon att försvara sin ställning inom utvecklingen av skidåkning idag, trots att han börjar bli till åren kommen (för den här sporten alltså ^^). Å andra sidan så känns det tyvärr som att man inte kommer kunna förvänta sig annat än dubbel corks och trippelflippar från alla pros på tävlingar framöver :/

Jon is the man!!!

Han har gjort utrolig mye for sporten i alle sine år bak seg. Uten tvil en av de viktigste i newscool sammenheng.

Gleder meg til å se resultatet og jeg er ganske så sikker på at han setter det.

Han har også invitert PK Hunder og Colby West til å joine når de skal hoppe så tror neste Video blogg fra jon blir Insane!!!

C-soderstrom sa:

According to NZ skier magazine, Jon Olsson™ is attempting a triple cork in New Zealand on wednesday morning. Clearly there has been a miss-communication somewhere. Obviously Jon™ is going for the quint (five flips in the air).

Since the quad 1800 all ready has been done by Buck Walker earlier this summer, in case you missed it read all about it here.

Anyways we wish Jon™ the best of luck in his quint attempt and look forward to see the footage!

???? buck walker? vem fan är det

KING-BLING sa:
C-soderstrom sa:

känns som att nån blandar ihop det hela med gymnastik hoppgrenen

Förstår inte vad så många har emot Jon? Visst, han har väl inte den snyggaste stilen imo. Men det är han som fört sporten framåt i alla år, han som ordnar dom stora tävlingar i Sverige som JOSS och JOI (:

SiouX sa:
KING-BLING sa:
C-soderstrom sa:

känns som att nån blandar ihop det hela med gymnastik hoppgrenen
känns som att ironi på internet alltid har varit å alltid kommer vara ett stort problem

Tillbaka
Topp