Jon, sportens räddning?

alpinehans

Ny medlem
Jon, sportens räddning?
Om vi ser tävlingen på stadion ikväll för vad den verkligen var, så kan man ju säga att det är ett promotion event, för sporten! Bra hopp för att vara en "citytävling" , men dock långt ifrån gynnasamt för åkarna att prestera på topp! I och med detta, så var inte mycket möjligt på detta hopp, åkarna gjorde enastående hopp (delvis) men för en som inte är insatt ii sporten så ser man ingen skllnad på sw1080 mute och sw 1080 tail, det jag vill komma till är att, Svt 24 sände tävlingen, vilket är jätte kul och framför allt bra för sporten!Men sen att Mr Olsson vägrade ställa sig i ledet och göra precis likadant utan körde en "helt" annan grej, var ju kanon för sporten!!
Folk får upp ögonen och ser att det sker utveckling, vilket gör sporten mer intressant och får den att växa!!
Inget kunnde vara bättre en vad han gjorde, sen vad han sa efteråt, var ju nästan om ännu bättre!
Han förklarar för folket i soffan där hemma att, Det finns nya trick, bättre grejjer!!
VI har mycket att tacka Mr Olsson för, tycker även vi kan lyfta på hatten ikväll med, och tacka för en bra show!!!
Mvh Hans

Jon, sportens räddning?
Ja det känns som så i alla fall. För om utveckling forsätter så är det väl WC snart i "freestyle" som jag tycker är helt fel namn för det känns som det är lite back to hot dog så fall...

GO JON!!!!

Jon, sportens räddning?
Jibbar kulturen(oj vilket fint ord) kommer säkert att vara splitrad i frågan om jon är sportens räddare ända tills hans död tror jag. Han är nog den störste vi haft och kommer att ha enbart för att han va så överlägsen när sporten va ny. Kolla bara på Jan Boklöv som förnyade backhoppningen, sedan att han inte va så bra på sin nya stil får nog stå för honnom, men nästan varända svensk vet vem han är.

Jon, sportens räddning?
Jag tror att dubbelflipparna är här för att stanna, det behövs bara tillräckligt många som vågar göra dem i tävlingar för att det ska bli lite mer nyanserad bedömning, Mike Wilson har haft det likadant i USA med sin wilsonflip när han ställt upp i tävlingar, ibland vinner han, ibland kommer han sist, domarna vet helt enkelt inte riktigt vad de ska göra än verkar det som. Fräscht med lite utveckling i alla fall.

Jon, sportens räddning?
håller med ja me..grymt najs att dom börjar sända denna sport i svt, då kanske folk får upp ögonen för den mer.

Jon, sportens räddning?
Sant David, har för mig att första året som Wilson körde sin Wilsonflip i US-open kom han inte nå vidare långt i tävlingen... eller tror han kom 8?
Kanske minns fel..
Fast 8 är ju final, men endå..

Jon, sportens räddning?
håller me dej. men visst va dommarna helt cpiga som gav mindre för en kangarro filp än en sw 1080 mute

Jon, sportens räddning?
jag tycker dessutom att charles gagnier borde kommit längre...
jag tror inte att dommarna hade någon ringaste aning om hur svårt det är att snurrra med hans helt sicka dubbelgrab...

Jon, sportens räddning?
Fluffsurfarn sa:
såg inga cork 3. det sög.
Ne det säger jag med! tävlingarna börjar ju spåra ur totalt med "spin to win" conceptet! hade velat sett nån cork 3 nose eller liknande med stomp!

Jon, sportens räddning?
Landahl sa:
jag tycker dessutom att charles gagnier borde kommit längre...
jag tror inte att dommarna hade någon ringaste aning om hur svårt det är att snurrra med hans helt sicka dubbelgrab...
men måste ju ha bra landningar också charles landningar va ju typ som vurpor

Jon, sportens räddning?
Jon har helt rätt! kangaroon är det grymmaste tricket just nu! men han har dragit det på väldigt många tävlingar nu, och som t.ex stadium winter jam så drog han det flera ggr i rad, så att det skulle vara kul om man också hadde fått sett nått annat av han i finalen!

Jon, sportens räddning?
jon är en gud! en av sveriges absolut coolaste idrottare alla kategori...och han har ju helt i allt han gör och säger:D

Tillbaka
Topp