Jon till stureplan...

Jon till stureplan...
OlaMelin sa:
Det verkar vara en del som tycker att tanken på att behöva surfa in på Stureplan.se är helt förfärlig. En lösning är att gå ihop ett gäng och turas om att gå in på bloggen, kopiera inläggen, klistra in i Word och sen skicka ut till resten av de som är allergiska mot Stureplans hemsida.
Inte för att jag läser jons blogg, men det låter absolut som en vettig lösning.
OlaMelin sa:
Det kostar pengar att leva. Hade det varit möjligt hade Jon nog mer än gärna betalat sin hyra med sponsorskidor, häftiga skidupplevelser och bloggkommentarer. Tyvärr funkar inte verkligheten så.
Det är väl precis så verkligheten för Jon Olsson fungerar. Okej att det ligger sjukt hårt arbete bakom allt han gör, men han är ju knappast en vanlig, "fattig" knegare som förhoppningsvis har råd att spara ett par tusen varje månad om han har tur. Killen är ju inte nära en personlig konkurs p.g.a. pengabrist direkt.

Jon till stureplan...
Efter att studerat Jon's nya blogg på stureplan.se så märkte jag att hela bloggen verkar ha ändra sin inriktning. Den tycks mig mer rikta sig mot potentiella läsare utanför skidvärlden där, som jag uppfattat det, festande och bränna pappas pengar prioriteras högre än skidåkningen i sig.

Hur detta skulle gynna den internationella skid-scenen har jag svårt att se. Dock läser jag inte, och kommer förmodligen aldrig göra, Jon's blogg. Därför ställer jag mig opartisk.

Jon till stureplan...
ortner sa:
Efter att studerat Jon's nya blogg på stureplan.se så märkte jag att hela bloggen verkar ha ändra sin inriktning. Den tycks mig mer rikta sig mot potentiella läsare utanför skidvärlden där, som jag uppfattat det, festande och bränna pappas pengar prioriteras högre än skidåkningen i sig.

Hur detta skulle gynna den internationella skid-scenen har jag svårt att se. Dock läser jag inte, och kommer förmodligen aldrig göra, Jon's blogg. Därför ställer jag mig opartisk.
Han skriver om vad han gör för tillfället, och just nu åker han inte skidor. Sedan tror jag inte att det är hans pappa som betalar för honom, utan det gör nog Jon själv.

Jon till stureplan...
Har inte freeride kapaciteten att hålla Jons blogg? Vore ju att ganska mycket bättre alternativ. Kommer ju dra mängder med användare till freeride. Speciellt om dom kör den via den engelska siten. Folk från hela världen följer Jon och det skulle vara guld för freeride att ha den under sitt namn.
Låter ju väldigt logiskt right.

Men troligen så har väl stureplan.se erbjudit Jon mer pengar än vad freeride kan. Klart att man vill få ut sporten... Men bratsen hör inte hemma i sporten enligt mig. Man vill inte ha en uppkäftig sthlmare som pappa betalar allt för. Man vill ha sköna dudes som är där för att chilla och ha kul.
Men men nu drar jag väl alla över en kant kanske... Men ni fattar tänket.
Är det verkligen rätt folk att dra ut sproten till?

Jon till stureplan...
Timmm sa:
The_teo sa:
Antagligen ett perfekt ställe att sälja in Yniq..
Varför skulle den generella stureplansbesökaren ha ett intresse av yniq!?
Visst finne det garanterat 1% av deras besökare som åker skidor, men det gör det på alla andra sidor av alla andra kategorier också. Så förhoppningsvis är bytet till stureplan inte pga yniq.
Har du läst hur mycket Yniq gogglarna kommer kosta?! De som är inne på sturplan.se & som har pengar kommer antagligen köpa Yniq eftersom det är mer "hippt" är några scott goggels från Stadium.

Jon till stureplan...
Zamboni sa:
det är väll bra att "sporten" syns mer men vafan hur många skidåkare ser ut som han gör? han skämmer ju ut oss !
Jag tror ni(jibber-gangsta-w0rd-tuff-killarna) klarar av att skämma ut er själva nå helt ypperligt utan Jons hjälp.

Kolla här bara: http://i135.photobucket.com/albums/q134/hyllengren/Edoggo.jpg

Jag skulle mer än gärna se att fler skidåkare klär sig som Jon istället för att se ut som att dom har varit och knyckt bröderna Bronetts cirkustält och ha det på sig..

Jon till stureplan...
jens_ekstrom sa:
Zamboni sa:
det är väll bra att "sporten" syns mer men vafan hur många skidåkare ser ut som han gör? han skämmer ju ut oss !
Jag tror ni(jibber-gangsta-w0rd-tuff-killarna) klarar av att skämma ut er själva nå helt ypperligt utan Jons hjälp.

Jag skulle mer än gärna se att fler skidåkare klär sig som Jon istället för att se ut som att dom har varit och knyckt bröderna Bronetts cirkustält och ha det på sig..
haha! jag tänkte för mig själv: "jag sätter 1000 kronor på att det här är en bild på en edoggo tröja"

Jag är alltså inte skyldig mig själv 1000 kronor!

Jon till stureplan...
jens_ekstrom sa:
Zamboni sa:

haha! sant!

Jon till stureplan...
jens_ekstrom sa:
Zamboni sa:

Hahahaha Anton! Men men Jon har ju alltid varit lite brat det vet vi ju alla:P

Jon till stureplan...
Carled sa:
Därför att (tro det eller ej med alla gangsters i parkerna...) skidåkning är en ganska dyr sport. Går det att spendera pengar, dras folk som vill spendera pengar...

Stureplan.se är sidan för alla som vill synas och "vara någon" i partysvängen i Stockholm. Det skall vara feta skumpaflaskor och snygga kläder... Man har sina givna partyveckor i Visby, Båstad och St. Tropez... Och givetvis hakar man på polarna till Val Thorens, eller i värsta fall Åre, för att spruta lite skumpa även där... För att visa att man har cashflow har man givetvis senaste SOS-stället och ett par dyra skidor. Men alla andra har ju Oakley-glajjer så det är ju ingen status i det längre. Vilket tur att Jon har gjort reklam för sina Yniq-glajjer på Stureplan.se så att festfolket vet vad de skall köpa inför v.9! Säga vad man vill om Jon med han har ju hittat helt rätt målgrupp för Yniq, han får betalt för att göra reklam för sina egna produkter, inte konstigt att han har två bilar som gör 0-100 på 3 sekunder... Grabben är smart!
Exakt de du beskrev här är de 1% jag tidigare skrev om, det går alltid att sälja några stycken nånstans och ja de människorna du beskriver tänker exakt som du beskrev det. Men det är för lite för att gå runt! Ja, stureplansbesökarna kommer självfallet välja yniq på deras alpresa men det är en så liten målgrupp i den stora massan så det finns fan inte, såvida jon inte är dum i huvve och säljer dem för stureplans priser (typ 5-10 tusen styck) förståss.

Jon till stureplan...
Jon må vara smart, lite av en smart biznezmän kanske. Men det återstår, vi alla här på freeride som kämpar för att få ihop kronan till den där sista skidresan innan säsongen är över vet hur mycket vi hatar dom där sliskiga-sluskisarna som åker till Åre endast för att besöka bygget. Deras stilar och personligheter är allt annat är trevligt. Dom stampar ned annat folk och är väldigt gärna bäst på det dom gör, torka sig i arslet med pengar.

Fick jag bestämma själv så hade jag mer än gärna viljat göra det om jag hade Tiger Woods till farsa eller så. Åka skidor är det bästa jag vet och vi som är på det spåret vet också att Jon är smart som försöker få ut pengar för mödan han gått igenom. Smart enligt mig men ändå inte vart han gör det, men det är upp till han. Jon är även en av dom väldigt få som är down-to-earth när det kommer till skidåkningen jämfört med massvis andra pojkar.

Att han är lite av en party-boy och så borde vi låta han vara, sen kan vi sitta här och motargumentera oss själva som jag gjorde, för det är både bra och dåligt tycker vi verkar det som. Jon dock, såg flera positiva ting än negativa, därav hans val skulle jag tro.

En dag kanske nån av oss står där och vill dela med oss men det kanske kostar allt för mycket. Börja tänk, Tanner och Jon är ett par av dom bästa men också ett par av dom som verkligen vill få sporten att utvecklas och få yngre och mer folk fram i branschen och fram i rampljuset (reflekterar på x-games t.ex.)

Jon till stureplan...
FilleJ sa:
Men bratsen hör inte hemma i sporten enligt mig. Man vill inte ha en uppkäftig sthlmare som pappa betalar allt för.
Det finns jävligt gott om såna i parkerna också, bara det att backslick och Ray Bans ersätts av Durag och Crowbars. Samma människor, andra kläder, fortfarande taskig attityd.

Jon till stureplan...
krrilleeee sa:
Nojlas sa:
Mycket gnäll... förstår inte varför. Anledningen till att det har funnits en videoblogg är ju för att hajpa sig själv och sitt varumärke så att man i framtiden kan tjäna pengar på det. (Inget fel med det)

Det är lite som den trevliga tanten i mataffären som ibland står i affären och bjuder på smakprov av falukorv. Inte fasiken står hon där för att hon älskar falukorv. Hon står där för att tjäna pengar!

Jon är lite som den trevliga tanten i snabbköpet, bara det att nu är det kärva tider och gratiskorven är indragen. Bara att tacka och bocka för det som har bjudits (om man nu tog för sig).

Stureplan kanske inte är sveriges skidsajt nummer ett... men kanske ett sätt att profilera sig i en tuff bransch? Snabba bilar, lyx, glamour... Var tror ni köpkraft och kapital finns idag? Vad är medelinkomsten på skidåkare jämfört med genomsnittet i sverige? Lägg ihop ett och ett... Killen är inte helt efter när det kommer till marknadsföring i alla fall.
Och var ligger problemet i det? Alla professionella skidåkare måste tänka på att få cashen att flyta efter karriären. Här finns inga fallskärmar, fackföreningar, och köra taxi och bo i förorten lockar väl knappast när man legat på topp?
Vissa startar ett hotell, vissa virkar mössor, jon bygger upp ett varumärke som är till salu, samt tillverkar egna brillor. Den schteeekiga attityden i det han gör kanske går emot tongångarna inom jibbingen...

...men å andra sidan, kanske är det en riktig fullträff? Senast jag satt i bakluckan i min gamla volvo och drog på mina skidgrejjer noterade jag att väldigt många jibbkids kör till backen i pappas nya värsting-BMW. Kanske är skillnaden mellan parken och stureplan inte mer än en nyvaxad backslick i många fall?
den här killen ägde bajset ur precis alla som klagar på att Jon bloggar på stureplan.se
Kunde inte sagt det bättre själv!

Jon till stureplan...
Fattar inte varför folk är klankar ner på Jon. Försök att tänka in er själva i killens dojjer. Vem fan säger nej till mer stålar?

Jon till stureplan...
RailReppin sa:
Julben sa:
Fattar inte varför folk är klankar ner på Jon. Försök att tänka in er själva i killens dojjer. Vem fan säger nej till mer stålar?
Respect first, then money.
Allt är relativt, finns mycket som i andras ögon ser värre ut än att göra som Jon. Jag gissar att du inte var nåt större fan av honom innan heller? I så fall spelar det ju ingen roll...

Jag förstår resonemanget hos de som faktiskt ser upp till Jon och följer bloggen, men att gnälla annars är ju bara missunsamt. Klart fan han förtjänar att dra in lite på bloggandet istället för att gå back på det efter 2 år av smygideellt filmande.

Jon till stureplan...
RailReppin sa:
Julben sa:
Du, Jon har så mycket respekt inom skidbranschen så det räcker och blir över.

Utan honom hade sporten aldrig utvecklats till vad det är idag.
Och för oss som har hängt med från början vet vad Jon har gjort för sporten och att han är en utav de allra bästa och kommer alltid att vara det.

Så att gnälla på att han är en "brat" och hänger på Stureplan är bara patetiskt.

Jag vet själv att jag gnällde när Jon bytte från Oakley till JL men jag har nu insett att han kör sin stil och det är sjukt bra och jag respekterar honom för det!

Jon till stureplan...
Setermaan sa:
RailReppin sa:
Julben sa:
Allt är relativt, finns mycket som i andras ögon ser värre ut än att göra som Jon. Jag gissar att du inte var nåt större fan av honom innan heller? I så fall spelar det ju ingen roll...

Jag förstår resonemanget hos de som faktiskt ser upp till Jon och följer bloggen, men att gnälla annars är ju bara missunsamt. Klart fan han förtjänar att dra in lite på bloggandet istället för att gå back på det efter 2 år av smygideellt filmande.
Jo jag är faktiskt lite av ett fan, har läst/kollar på hans blogg, tycker bara inte stureplan och freeskiing går ihop, men men vem är jag och säga vad han ska göra.

Jon till stureplan...
Sellout eller smart? Är väl lite av en tolkningsfråga, men vill man tjäna pengar så får man ju göra vissa uppoffringar. Jag vet att jag hade antagligen ganska säkert gjort samma sak även om stureplan.se hade varit mitt allra sista alternativ eftersom de mest vidriga personerna hänger där, men visst hade jag fått fett med cash money young money så hade jag bara tackat å tagit emot.
Så man får väl hoppas att Jon tycker att det är värt det.

Jon till stureplan...
Tror inte Jon bryr sig om Er som nu har sån taskig inställning till han heller, hans blogg visas och underhålls inte för Er.

Jon till stureplan...
The sport of skiing consists of wearing three thousand dollars' worth of clothes and equipment and driving two hundred miles in the snow in order to stand around at a bar and get drunk.

Jon till stureplan...
Vad är grejen? Jon är ju en steekare (H) märks ju att han är en erfaren "sprutare" på alla prisutdelningar =D Spela roll vart han har bloggen, jon är fortfarande "LIVETS MAN"
Förklaring till "livets man" kommer här!
(go dam, go bil, lägenhet i monaco, unlimited with redbulll, cashflow, fetaste eventet, kan åka skidor när han vill, goaste flipparna mmmm..)

Jon till stureplan...
Men förfan vad är problemet? han skriver ju fortfarande samma saker i sin blogg så den ända skillnaden är ju att ni måste skriva in lite andra bokstäver i adressfältet och det är ju verkligen så jobbigt. Och om han kan tjäna pengar på att skriva om sitt liv så är de väl bara trevligt.

Senast ändrad:
Jon till stureplan...
SmoofProductions sa:
Vad är grejen? Jon är ju en steekare (H) märks ju att han är en erfaren "sprutare" på alla prisutdelningar =D Spela roll vart han har bloggen, jon är fortfarande "LIVETS MAN"
Förklaring till "livets man" kommer här!
(go dam, go bil, lägenhet i monaco, unlimited with redbulll, cashflow, fetaste eventet, kan åka skidor när han vill, goaste flipparna mmmm..)
Jag trodde det va 22 tjejer va, en raggarbil va, leva ett hårt liv va, bli kallad Putte som barn va.

Jon till stureplan...
Så jävla äckliga blogginlägg nu. Handlar ju bara om hur han blir nedsprutad med skumpa. Även om han bloggar om allt som händer för han så är det väl för oss skidåkare den är till för egentligen. Han kan sluta skriva på engelska också nudå eftersom det inte riktar sig till världens skidscen.

För att citera jon "Very stureplanish"

Näe, tkr inte om ngt av detta. Bra skidåkning, bra event planeringar och bra pushande av sporten, Han har alltid varit en av mina idoler även fast han stil på skidåkning och kläder inte passar mig. Men i och med blogbytet och skillnaden på inläggen så krymper jon faktiskt lite i mina ögon. Tkr inte att stureplan och freeskiing passar jag heller.

Goin sellout! Säger att han lagt 40.000 på videobloggen?(tvek) Skippa videobloggen då och blogga bara vanligt.. Då är det bara domänen som kostar, Och dom pengarna har han ju sprutat upp ggr 100 nu redan sen han bytte hemsida.

Somsagt, very stureplanish!

Senast ändrad:
Jon till stureplan...
sen har vi dom med hjärnor och dom utan, pizza-agge här visar ju exemplariskt det andra alternativet.

Jon till stureplan...
tobski sa:
sen har vi dom med hjärnor och dom utan, pizza-agge här visar ju exemplariskt det andra alternativet.
Sen har vi dom som inte kan diskutera saker ordentligt i ett forum?

Säga vad man vill om Jon, jag har alltid följt videobloggen och den har varit riktigt bra, men i och med bytet till stureplan förorar han iallafall mig som besökare, tycker det börjar bli lite väl mycket flashande med bilar och blondinbellafestande!
Men som sagt, han gör det han anser vara bäst för bloggen, (och för plånboken?) så jag respekterar det. Dock är det färdigläst för min del, och jag hoppas fler bojkottar så det märks att intresset ligger utanför stureplan!

Jon till stureplan...
Det här kan vara det barnsligaste jag har sett någonsin. Vilka är ni att racka ner på var han har bloggen. Vem fan bryr sig om vilken adress ni måste skriva in för att komma till bloggen?

Det är fortfarande samma blogg med samma innehåll och han förmedlar bara vad han gör hela tiden precis som vanligt. Sluta vara så jävla avundsjuka bara för att han tjänar pengar och vill leva för dom istället för att spara som en annan Kamprad.

Kostar pengar att ha en filmare (ibland två) anställd dygnet runt, han blir inte yngre och karriären är inte så lång så man bör se till att skaffa sig de pengar man kan under denna. Man kan tycka precis vad man vill om hans val, men det är fortfarande hans val och inget som påverkar er. Så sluta bete er som att detta är världens undergång.

Ps. Måste säga att det är underbar humor när en en person rackar ner på bytet och på stureplan i ena meningen och förklarar hur han ska spela en massa hål golf, resa till USA etc i nästa. En gissning är att denne person inte åker till backen i en rostig 240... .ds

Jon till stureplan...
tobski sa:
Moget motsvar. Känns som att det behövs jätte mycket hjärna för att skriva det. Jag har samma rätt till min åsikt som du har. Bara att jag förmedlar den istället för att säga att andras åsikter är dumma.

Somsagt har jag alltid tyckt om Jon, Bara nya bloggen jag är skeptisk mot eftersom dem senaste inläggen bara handlat om rosévin och champagne. Men det är hans val och jag respekterar allt han gör, men han kan inte räkna med att jag läser längre iaf. Det är väl iof skitsamma för han. Tycker bara att detta var ett steg i fel riktning för skidåkningen. Precis som någon annan tycker att skitstora kläder är, och det vet vi ju hur många trådar det har legat uppe om så.

Senast ändrad:
Jon till stureplan...
Kom igen nu kids! Hur överraskade kan ni vara? Förstår att det måste kännas hårt när ni tycker att schtekarna lägger beslag på er skidåkarstjärna. Men han har väl alltid hängt lite med innebastuklubben runt stureplan? Men så häftigt är det inte runt svampen, slappna av lite. (Nej jag kommer inte in, på whiteroom utan att vifta med 500-lappar till vakten. Har bara råd att gå dit en gång i halvåret yadda yadda yadda)

När vintern kommer, skriver han säkert ett par rader om skidåkning också. Annars går det ju att spara bloggen som ett bokmärke och döpa det till "jon-olsson.com" och sedan lägga in stureplansadressen, så slipper man se den när man klickar på den. Man kan låtsas att är jons sida man klickar på?

Kan vi snacka om något viktigare? Som vilka bindningar jag ska ha på mina Völkl Katana. Funderar på ett par marker duke, men är inte säker.

Ps. Kommer det här på något sätt påverka E'dollo's rap karriär?

Jon till stureplan...
Som folk förstår så handlar Jon's blogg om hans liv, han skriver om det har gör om dagarna. Nu verkar folk tro att bara för att Jon flyttat sin blogg till stureplan helt plötsligt så har han nu då också börjat hänga & festa jättemycket med dessa människor. jag lovar er, det har Jon gjort i flertalet år.

Om ni nu ogillar det han skriver om nu, ge mig då ett konstruktivt svar på vad han skall skriva om i nuläget? Om hans blogg skall handla om hans liv så bör han väl således skriva om det han gör?

Det är inte så många som klagar på Jacob Wester's blogg fastän det faktum att han blogggar om samma sak; hans liv och det han gör. Men eftersom Jacob inte har lika flashigt liv och lika mycket pengar så är det ingen som gnäller på honom. Då tror jag inte heller att det är så många av er som tycker att fiske är intressant..

Tillbaka
Topp