joystick > tbt

Fellie

Ny medlem
joystick > tbt
Tja! har åkt på en burton joystick i 2 säsonger och gillar det mesta med den. skulle däremot vilja prova en TBT så nu undrar jag rent krasst om det är någon av er techies som har koll på vilken bataleonbräda som skulle kunna motsvara min joystick.

har själv kollat runt på global warmer - evil twin - the boss - whatever så om nån har tankar eller kan peka mig åt ett håll så vore det ju kul! helst nån med lite åk-erfarenhet av brädan/brädorna

till saken hör kanske att jag inte är ute efter ett park/jibmonster utan snarare en lite mer lekfull freestyle/all moutain!

tack

joystick > tbt
Har själv inte åkt på en Joystick men tror den ligger nånstans mellan Evil Twin och Global Warmer i flexet.
Alltid svårt att döma flexet för hur den upplevs är ju så beroende av längden på brädan och åkarens vikt också.
Däremot är Global Warmer klart mer åt Park/Jibb hållet än Evil Twin som är mer All Mountain/Freestyle. Global Warmer funkar såklart över berget också, absolut inte supermjuk, men den är inte lika stabil som Evil Twin och har en mellow Jib TBT som lämpar sig mer till rails och pressar än Evil Twin som har en något mer aggressiv Park TBT som är lite bättre i puder och snabbare från kant till kant.

Senast ändrad:
joystick > tbt
hmm okej tackar för det utförliga svaret! jag åker på en 159w och är själv lång men väger inte så mkt så jag tror att jag gillar lite mjukare brädor pga det... kanske lutar mer åt evil twinhållet då med tanke på längdutbudet

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp