Julbord i Åre ?

arne

Aktiv medlem
Julbord i Åre ?
För första gången ska vi fira jul i Åre. Frågan är vad man gör med barnen på julafton? Självklart kan vi sitta hemma i lägenheten och äta men det är kanske enklare (och ger mer tid till skidåkning) att gå ut på något (barnvänligt) julbord. Vi bor i Freestyle och håller oss helst i byn. Har sett att Wersens har öppet dessutom verkar i varje fall Holiday Club och Fjällgården ha julbord, men de verkar mest vara till för deras gäster. Några andra bra förslag ?

Julbord i Åre ?
Vi ska fira jul för tredje gången i Åre. För fem år sedan kunde vi äta julbord på Fjällgården. Men när vi skulle tillbaka förra året blev det nobben.

Vi ringde runt till de kända ställena i byn, men inget napp.
Det blev Carins krog i björnen till slut och det överlägset sämsta julbordet någonsin. Som 47-åring har man varit på några stycken. Allt var uselt och Carin, som hade hälsat så glatt i dörren när vi kom, var som bortblåst. Finns en recension på tripadvisor.

I år gör vi julbord själva om ingen annan har ett bättre förslag. Continental inn tror jag har julbord. Men vi har ätit deras påskbuffe som inte var någon höjdare.

Julbord i Åre ?
Tack för infon.

Enligt are360 så har Wersens julbord, men första sittningen är 17:00 så min misstanke är att det inte är särskilt barnvänligt.'

Sen verkar det finnas julbord på Fjällgården och Holiday Club men vet inte om de är begränsade till deras gäster.

Det kanske blir hemma för oss också..

Julbord i Åre ?
Vad jag vet så är alla restauranger i närheten av Åre by fullbokade förutom Wersens senast jag kollade. Men Holiday Club har julbord, första sittningen kl 17:00, andra sittningen kl 19:30. Om ni har barn med er så skulle jag nog rekommendera att testa där ifall det inte redan är fullbokat.

Lycka till!

Julbord i Åre ?
Om det skiter sig med julbord i Åre skulle en nödlösning kunna vara att åka in till Östersund i någon timme och käka julbord på antingen Jamtli eller Arctura. Båda top notch-julbord enligt mig :)

Julbord i Åre ?
Tack för alla råd. Bokade in mig på hyddan, det verkade trevligt och är nära hemma. Holiday verkade också OK, men ganska stort och kanske för mycket folk.

Tillbaka
Topp