Julklappstips?

Slimson

Ny medlem
Julklappstips?
Nu är det ju så att dottern fyller 3år till våren och således behöver få ett par skidor i julklapp. (Bättre sent än aldrig.) Frågan är bara hur långa och vilken modell? Twintip? Har för mig att jag såg Head Madtrix i längder ned till 67cm i nån affär förra säsongen. Kan det vara nåt? Någon som har nåt tips? Någon som har nåt att sälja till bra pris?

mvh,

Erik

Julklappstips?
Klart hon ska ha en twintip!
1. Hon kommer att tycka det är häftigt.
2. Ungar lär sig snabbt.
3. Om hon nu inte åker baklänges så gör det ändå inget att tippen finns.

Julklappstips?
det är faktiskt lättare att lära sig åka på twintips än vanliga lagg så det gör du nog rätt i..

hur lång är hon då?? iof så lär hon växa ur dem men du mkt av pengarna tillbaka på skidbytardagar och sånt..

mvh/daniel

Julklappstips?
Det där med twintip ska du nog inte tänka på för om det börja att gå galet baklänges så kommer hon att få en ¤&%¤&##
fart innan det tar stopp i någon eller något.

Min dotter började riktigt tidigt 1år och 10 mån och hon fick ett par riktiga carving skidor i 78cm, hon var då bara 83cm (tror jag). Nu ska lillebror få ärva dom. Han stod i helgen på skidorna. 1år och 7mån.
Köp du nästan kroppslängd dom växer ju bara om man vänder ryggen till.
Och köp nytt så att du vet att bindningarna är nya och bra.
Visst kan du spara ett par hundralappar men vad gör det när du kan nästan få tillbaka det du betalade för dom.

Sen så tycker jag du ska skaffa en sele för du slipper få ryggskott av att åka med henne mellan knäna och hon får lära sej att stå själv på skidorna.

Lycka till för det finns inget roligare än att se sitt barn åka upp i liften för första gången på egen hand.

Mvh Fredde

Julklappstips?
Tack för tipsen.

Hon är nästan metern lång och väger cirka 18kg nu. Törs man satsa på en hel meter långa skidor så dom räcker två säsonger? Eller räcker 90cm också två säsonger?

Fredde, hur länge hade din dotter 78cm-skidorna? Vad åker hon på nu?

mvh,

Erik

Julklappstips?
Jag har inte sett några,men jag har å andra sidan inte letat efter det heller,köpte vanlig lagg till min 4 åriga dotter.Känns väl lite som att twintips till så små är onödigt men vad vet jag.

Julklappstips?
ROCKO RUFF
Stå upp i backen med denna midjeförsedda skida. Att den inte har någon bindning ökar bara användningsområdet.

Julklappstips?
Hej
Min dotter/Ronja hade sina 78cm skidor till ca mars 03 då fick hon ett par 88cm skidor. Då åktes det ca 2år på dom. I år så kommer Ronja att åka vidare på 88 om hon inte blir för bra...... Det är ju alltid kul att köpa nytt.
Stavar fick hon när hon kunda svänga och göra stoppsladd. Men det var mest en morot för Ronja att lära sej det. När Ronja åker själv så inser hon ju att det där med stavar bara är ivägen.

Under 7år är det gratis med liftkort om man har hjälm.
Borde man inte då som förälder få ett redecerat pris, eftersom man sladdar ut alla pucklar och kanter när man åker efter dom små liven hängandes i snöret från selen?????

/Fredde

Julklappstips?
Några riktiga Twin tipp var det nog inte. lite uppböjda i bakändan är dom. Välj 90 cm ,det ska vara så lätt som möjligt i början. små barn har svårigheter att ploga med för långa skidor, benen räcker inte till.Ha skidorna framme några veckor så hon hinner vänja sig vid tanken att åka skidor.

Julklappstips?
Nänä ni tänker alla i fel banor. Skidor är ju skoj men vad som tar priset är...just det bilbanor. En stabil bilbana från Tyko så lovar jag att krabaten blir glad plus att pappa kan leka lite, men å andra sidan är ett par skidor inte dumt.

Julklappstips?
precis som de andra att twintipp e ju mycke lätar e det blir ett bätre flyt tycker jag.
Om man går tillbaka en 20+ år var de raka skidor sedan kom carving det blev ju en helt ny uppevelse myck bättre flyt men jag kan tyvär inte hjälpa till med läng men lycka till.

Tillbaka
Topp