Justera bindning (bild) storlek 41-39

Meercy

Aktiv medlem
Har hittat ett par Brahma jag ev tänker köpa men är osäker på om det går att justera bindningen så att mina Salomon x120 max i storlek 39/24,5 passar. Den är nu inställd att passa en Atomic storlek 41 26/26,5

Någon kunnig som kan utläsa detta av bilden och informationen ovan? Har tyvärr inga sulmått att tillgå eller möjlighet att åka och prova.

Ytterst tveksam till att du kan justera fram bakdelen två centimeter. Blir nog att montera om.

GoranC sa:
Ytterst tveksam till att du kan justera fram bakdelen två centimeter. Blir nog att montera om.
Håller med om att det ser mörkt ut men det behöver ju inte nödvändigtvis skilja 2cm på själva pjäxan.

Har sökt men inte hittat längden på pjäxorna.

Men i värsta fall är det alltså att borra om som gäller? är det i sig ofarligt?

Fick info om att det var en 5-6år gammal Atomic Hawx 110 enligt tabellen är dom 305 och mina Salomon är 285... Ser mörkt ut :(

Kanske blir svårt överhuvudtaget att hitta 173 skidor där bindningarna passar mina små 39or...

Ställde frågan tidigare hur är det att montera om bindningarna?

Meercy sa:
Fick info om att det var en 5-6år gammal Atomic Hawx 110 enligt tabellen är dom 305 och mina Salomon är 285... Ser mörkt ut :(

Kanske blir svårt överhuvudtaget att hitta 173 skidor där bindningarna passar mina små 39or...

Inga problem, går hur bra som helst!

dallan sa:
Meercy sa:

Inga problem, går hur bra som helst!
Vad svarade du på nu? ?

Troligen att det inte är några problem att montera om bindningarna
Inte heller några problem att finna årets modell i 173 längd med Griffon för 6800kr

GoranC sa:
Inte heller några problem att finna årets modell i 173 längd med Griffon för 6800kr
Så fler borrhål i skidan är inga problem?

Nej nya går alltid att hitta. Behöver inte skidorna förens 6 April då jag åker till ST Anton så det är ingen brådska.

Meercy sa:
GoranC sa:
Så fler borrhål i skidan är inga problem?

Nej nya går alltid att hitta. Behöver inte skidorna förens 6 April då jag åker till ST Anton så det är ingen brådska.
Det är inga problem med borrhål i skidan.

Inga problem alls
Dom gamla pluggas med plastplugg och lim
Kostar väl några hundringar, 300kr enligt Skistars prislista, att få ommonterat om du inte kan göra det själv

Dessutom, om du hade kunnat justera fram häldelen 2 cm skulle ju det betyda att din bootcenter hamnar 1cm längre fram än vad som rekommenderas. Det är fullt möjligt att du vill ha dem där men oavsett är det ett faktum att du får monteringen framskjuten. Monterar du däremot om får du ju allting rätt. Ska du också flytta bägge delarna 1cm i vardera riktning bör ju inte de gamla hålen orsaka några direkta bekymmer.

Tillbaka
Topp