Den där typen av lösning brukar snarare ha med flexet att göra och inte vinkeln på skaftet. Nu har jag inte detaljkoll på just den pjäxan, men på många modeller kan man antingen låsa eller släppa lös en skalslåsning som gör flexet hårdare. De mekaniska varianterna varierar. Ofta är det enbart skruven som ska antingen skruvas i eller tas ur. Ibland tar man loss en liknande platta bak och vänder på den och sätter tillbaka den i ett läge som gör att skalet inte är låst, vilket ger mjukare flex. Det finns också lösningar som ser nästan exakt likadana ut, men som istället justerar skaftvinkeln, men det är ovanligare enligt min erfarenhet. Ta en titt på insidan av skalet för att försöka lista ut vad just din låsskruv gör och om den verkar löstagbar, ta loss den och se vad som händer.
Ska du bara testa att köra med mer vinkel på skaftet är det enklaste att lägga i en spoiler mellan skalet och innerskon till att börja med så får du en uppfattning om hur det kommer att kännas. Oftast är det dock inte just skaftvinkeln som är problemet utan samverkan mellan skaftvinkel och rampvinkel på fotbädden. Personligen reagerar jag mycket kraftigt på fel rampvinkel, särskilt för låg sådan. Det ger en känsla av nästan oåkbar svårighet att initiera svängen och allt känns stelt och svårt. Mer ramp är lätt att testa genom en hälkil.