Juvass

Palish

Ny medlem
Juvass
Hallå!Någon som har koll på Juvass iår? Rails,kickers,boxar?
Vi var på väg till folgefonna men eftersom det ska regna 1cm om dagen i en vecka så lackar vi lite på det!!
om någon vet så skriv!!
Stora kramar från mig till er

Juvass
Pratade med Even Sigstad igår.
Det verkar vara ganska fett, två hopplinjer och en raillinje... största hoppet hade någon langat dubbel12 i... Bäst shape på veckodagarna nu när quiksilver camp håller på. Ingen som shapar på helgerna.

Juvass
Jag har samma fråga som ovanstående hur är det med snön? Är det någon som vet hur parken är just nu? Hur är hoppen boxarna osv? Är de värt å dra dit? Tänkte åka i Juvass under tors-fred men har ingen som helst koll på hur läget är där nu. Så är de någon som varit där på sista tiden eller är där just nu så skulle jag verkligen uppskatta svar!

Juvass
Kom därifrån igår. Hoppen är fortfarande bra. I parken ligger gott om snö. Men boxarna är borttagna. Finns 2 tjocka pvc rör längst ner. Mini linjen kommer inte hållas iordning men röda och svarta kommer vara kvar och underhållas efter behov.

Juvass
Jag var på juvass förra veckan, tisdag och onsdag. Tisdagen var jävlig med snöstorm, dimma och allmänt skitväder. Onsdag underbar med solsken. Backen var bra men man preparerade ovanligt lite. Väldigt lite folk så även det opreppade var bra. Hänger inte parken men det var ett antal hopp i olika storlekar men väldigt lite underhåll var min uppfattning.

Juvass
Tänkte eftersom Juvass har öppet till oktober i år och det snöar redan idag där, temperaturerna ligger mellan -6 till -2 på nätterna/förmiddagarna och +3 till +8 på dagarna så är min fråga om det kan finnas chans för puder/nysnö åkning där i slutet av september/oktober? Eftersom tempen lär ha krypit ner rejält då så borde de ju komma kallsnö och minusgraderna ligger hela dagen?

Tillbaka
Topp