K2 Apache Recon

quazzo

Ny medlem
K2 Apache Recon
Hej,
Är det någon som testat K2 Apache Recon? Funderar på att köpa dessa, hur är skidorna i pisten? Någon som vet hur de är?

K2 Apache Recon
Tack för ditt svar. Har även tittat en del på atomic sx 11, det är dock en helt annan skida, så det är ett svårt val vad man ska välja...

Dock ska skidan vara bra i pist, men även fungera utanför pisten och då tror jag K2 Apache Recon kan vara bra eller?

K2 Apache Recon
Ja, som sagt, om man går på vad jag hört från han som kör dem borde de vara en bra pistskida men kanske ännu bättre offpistskida. Det beror väl på hur kräsen man är samt åkstil, allroundskidor blir ju liksom alltid en kompromiss. Lycka till!

K2 Apache Recon
Har bara åkt på föregångaren Axis xp och den sägs var lite styvare och den var kanon, men det är ju helt ointressant hur lång du är det vi måste veta är hur mycket du väger(och hur mycket du laddar)!

K2 Apache Recon
Självklart spelar längden ingen roll...men men, jag väger 78 kg och brukar trycka på rätt bra i svängarna. Men som sagt, det är inget lätt val...

K2 Apache Recon
då ska du lätt ha 181cm men har hört att det ska finnas en 188 också. Alla jag pratat med om den skidan säger att den är den ultimata allround skidan.(Sug på den atomic metron!) Var själv sugen på den men det blev ett par Fischer Big Stix FX8,6 (190cm) som är bättre offpist men till min förvåning nästan bättre i pist också, faktiskt de mest stabila skidorna jag någonsin åkt på!

Tillbaka
Topp