Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Innerhjälmen sitter inte fast mot skalet, se filmklipp nedan. Vi har haft den i ett par år så frågan är mest om det är säkert för ett annat barn att fortsätta använda den eller om den ska slängas.
Teoretiskt skulle det inte betyda något ,det är ytterhöljet som skall skydda.Praktiskt kanske om man har otur.Kollade igenom alla hjälmar hemma och ingen var lös.
På jobbet byter vi skyddshjälmar på datum, tror det är ca 5 år.Släng och köp nytt.