k2 disorderly 2010, hur långa?

Aili

Ny medlem
Tja ska ju då köpa ett par k2 disorderly och har valt ut längden 169 cm. Själv är jag runt 185 cm. Jag undrar helt enkelt om ni tycker det är en bra längd, har alltid kört på ganska långa twintip till skillnad från dagens jibbers :P

Liksom skidorna skiter vi högaktningsfullt hur lång du är. Berättar istället hur mycket du väger och hur hårt du kört, dvs. sånt som har betydelse...

precis.. håller med Shredbull. Dagens jibbers kör med långa skidor! själv har jag disoderlyn och är 182. har den i 179 och det är precis lagom :)

haha sorry då :O dom jag har åkt med har "korta" skidor ^^' men iaf jag väger 80 kg och är antingen offpist eller i parken, själva parkåkningen är la inte den bästa men håller på och lära mig. Jag pressar bra i hoppen och flyger hyfsat bra:P håller mig dock undan från railsen, tycker det sliter för mycket på skidorna.

Jag har 169or och är 190. Dom är sjukt små..
Om jag va du så skulle jag köra på längre.

^^ Skidorna är INTE skit, snackade me alpingaraget för att få ut det bästa av mina pengar. Det var dom och Ar6 som dom sa att jag skulle skaffa, men ar6 fanns inte riktigt i rätt storlek och var lite dyr för mig. Jag är 183 och skaffade 179, väger 70

jag är 190 och kör på 169or, dom är sjukt små kör på 179or.

jag är typ 163 och kör på 165, men om du tycker de är skönare med korta skidor så äre ju upp till dig. själv tycker jag att de suger o köra på för korta skidor .. : P

Tillbaka
Topp