K2 disorderly felköp?

Weeder

Ny medlem
K2 disorderly felköp?
Tjena!

Jag var och köpte mej ett par nya skidor igår, k2 disorderly men nu så här i efterhand
funderar jag på om jag köpt fel skidor..

Jag åker mest offpist, mountain och hoppar en del men är inte så mkt för att göra tricks.
Tanken var att köpa nya twintip skidor som går bra i offpisten och både går att carva med och små trixa med.
Men av det jag har läst på nätet verkar det bara vara mittmontering av bindingar som gäller på de och att de inte går att carva med allt för lätt?

Svar uppskattas starkt..

K2 disorderly felköp?
Weeder sa:
Tjena!

Jag var och köpte mej ett par nya skidor igår, k2 disorderly men nu så här i efterhand
funderar jag på om jag köpt fel skidor..

Jag åker mest offpist, mountain och hoppar en del men är inte så mkt för att göra tricks.
Tanken var att köpa nya twintip skidor som går bra i offpisten och både går att carva med och små trixa med.
Men av det jag har läst på nätet verkar det bara vara mittmontering av bindingar som gäller på de och att de inte går att carva med allt för lätt?

Svar uppskattas starkt..
defenetivt felköp.. Du skulle kanske köpt k2 extreme eller kung fujas istället. Har du något öppet köp?

K2 disorderly felköp?
jopp 30 dagar, ska fara tillbaka och byta till några andra mer passande skidor.

Grejen är att jag helst inte vill överstiga 4-5k

Senast ändrad:
K2 disorderly felköp?
jag skulle inte köpt kung fujas... de var inte alls sköna. Hellre k2 extreme, fast de kanske är dyrare. Har inte så stor koll på dom

K2 disorderly felköp?
ewerbring sa:
jag skulle inte köpt kung fujas... de var inte alls sköna. Hellre k2 extreme, fast de kanske är dyrare. Har inte så stor koll på dom
Vad gillade du inte med kung fujas?

Testade kungen under skidtestet i Tandådalen, Känslan var klassisk K2 skida, inte det bästa greppet i klassen, inte stabilast men sjukt mycket åkglädje. Var länge sen jag kom ner till liften men ett sånt stort leende på läpparna. Gick faktiskt över förväntan i pisten måste jag säga, allt är relativt och nu jämför jag med liknande skidor. En annan skida i samma klass som skulle kunna vara intressant för dig är kanske Line Blend, lite bredare i och för sig men det är inget du kommer märka något av...

K2 disorderly felköp?
tack för svaren! , har ännu inte bytt skidorna men lutar mest åt Lord skidorna nu..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp