K2 domain eller revival

Saddl3r

Ny medlem
K2 domain eller revival
Tjena! Tänkte inhandla mina första twintip-skidor nu när skidåkningen är som intensivast, men kan inte riktigt bestämma mig mellan dessa två. Vilka tycker ni? Domain verkar ju onekligen bäst men de är också 1500kr dyrare. (3990 för domain och 2600 för revival)

K2 domain eller revival
Det är samma skida i princip, Revival har ett styvare flex och är bredare i tippen.
Annars samma konstruktion, samma camber profile etc..

Vill du ha en symmetrisk skida så köp Domain, osymmetrisk köp Revival :)

K2 domain eller revival
3990:- för domain?
nypriset på dom ligger på runt 3500:-
nypriset på revival ligger på 4300:-, det känns som det har blivit lite fel nånstans :)

K2 domain eller revival
Man kan ju inte direkt säga att domain är bättre (det beror på vad man är ute efter). Domain är mjukare, symmetrisk och mer jib/railskida, Revival är lite styvare, osymmetrisk mer en hoppskida/allround (funkar även säkert alldeles utmärkt på rails också). Så kör du bara park/leker skulle jag rekommendera Domain, vill du kunna köra överallt så skulle jag rekommendera revival...

K2 domain eller revival
Just nu lutar det åt Domain eftersom jag gillar att grinda (eller raila eller vad det nu heter med skidor) mer än att hoppa, men fungerar det att hoppa och åka vanligt med dem också? Går det bra att grinda med Revival?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp