K2 Domain längd?

Blackwood

Ny medlem
K2 Domain längd?
Tjena!
Tänkte kirra nya skidor, K2 Domain, jag undrar vilken längd som passar mig bäst?
Jag är ca 1.85m lång och jag skulle kalla mig nybörjare när det gäller att hoppa och raila mm.

Skidorna finns i 169cm och 179cm och jag undrar vilka ni tror skulle passa mig bäst?

Har F.Ö tänkt att mittmontera bindningarna!

Tacksam för råd! :)

K2 Domain längd?
Skulle råda dig att köpa 179, även om det är lite svårt i början med "långa" skidor så kommer du inte ångra dig när du lär dig lite mer och blir lite säkrare. Antagligen kommer du vilja ha ännu längre efter ett tag när du blivit bättre.

K2 Domain längd?
pege sa:
Skulle råda dig att köpa 179, även om det är lite svårt i början med "långa" skidor så kommer du inte ångra dig när du lär dig lite mer och blir lite säkrare. Antagligen kommer du vilja ha ännu längre efter ett tag när du blivit bättre.
Just nu lutar det åt 179 skidorna eftersom jag tycker att de är snyggare än 169 varianten.
Jag kommer förmodligen inte att bli längre, utan jag har nog uppnått min fulla längd.

Eller bör jag köpa någon helt annan skida som är mellan 173 och 175 kanske?

K2 Domain längd?
Köp de som är 179, eftersom du är rätt så lång så blir de andra för korta. Dock så är det en smaksak, en del vill ha lite kortare skidor och en del lite längre. Men skulle ändå rekommendera 179 för dig ;)

K2 Domain längd?
Blackwood sa:
Tack för alla svar! :)

Ska jag köpa någon speciell bindning eller duger Marker Squire 11.0 som är medföljande? :P
Min åsikt: Marker är bara skit av egen erfarenhet. Skistoppsfjädern går sönder hela tiden och en gång lossnade hela frambindningen (kanske dåligt fastskruvad?). Men snälla, köp inte marker. Senast igår pajjade en kompis bindning, marker såklart....!

K2 Domain längd?
IsakHemmingsson sa:
Blackwood sa:
Tack för alla svar! :)

Ska jag köpa någon speciell bindning eller duger Marker Squire 11.0 som är medföljande? :P
Min åsikt: Marker är bara skit av egen erfarenhet. Skistoppsfjädern går sönder hela tiden och en gång lossnade hela frambindningen (kanske dåligt fastskruvad?). Men snälla, köp inte marker. Senast igår pajjade en kompis bindning, marker såklart....!
Låter inget vidare...
Jag väger kring 75kg så vikten borde de ju palla.

K2 Domain längd?
Jag har bara lyckats med att böja armarna på min skistopper till Jester bindning som bara är att böja tillbaka.
Ingen skistopper är gjord för att tappas åt fel håll. Alla skistoppers går sönder, vissa går sönder lättare typ gamla marker bindningar, Salomon STH.

Dessa bindningar bör passa dig:
Jester, STH14 (driver), Head/tyrolia/4frnt/fischer 15.

Griffon och squier är i princip bara plast.

K2 Domain längd?
Eftersom du skrev att du skulle köpa skidor så köp 179 då 169 blir snowblades ;)

Köp inte någon bindning om du inte kan ställa in dom ... polarens salomon stoppers pajade direkt efter han bytt dom :rolleyes:

Tillbaka
Topp