K2 Domain, Längdfråga.

Kiliam

Ny medlem
K2 Domain, Längdfråga.
Jag har läst trådar men hittar inga som matchar min vikt, längd och åkvana.

Jag är ca. 176 och jag väger ungefär 65kg utan skidutrustning.
Min åknivå är väl medel+, jag kantar i princip alla backar och backar inte på nya äventyr utanför pisten i skog och annat som finns att åka i.

Jag bor i skåne och kommer (därför inte åka så väldigt mycket i park och offpist men har några veckor inplanerade, när jag är iväg kommer upplägget vara park och off pist i prioritering och pist för att ta sig mellan sakerna) därför åka mest urban i det som finns tillgängligt. Jag har lagt undan ett par Domain 179 som jag har för avsikt att köpa i kommande vecka tillsammans med ett par Full Tilt Booter. Tror ni att denna längden på skidorna blir bra eller ska jag köpa 169?

Tack på förhand!

//MKG

K2 Domain, Längdfråga.
Om du ska köra mest urban är nog 169 dem du "borde" köpa, iallafall så skulle jag ha valt 169 framför 179 om jag mestadels skulle köra urban! Sen beror ju allt på, hur mycket mer man växer, hur ofta man har råd att köpa nya skidor och framför allt vad vad man själv tycker. Jag är själv lika lång som dig och väger 60 kg, och jag hade ett par extrem villain 178 förra säsongen och det funkade skitbra trots att de var längre än mig :)

K2 Domain, Längdfråga.
Skrev inte varför jag skulle valt 169 framför 179 om jag körde mest urban, men på grund av att jag skulle vilja ha den extra lekfullheten ett par mindre skidor ger. Sen är väl 169 något lättare än 179, har ingen aning om hur mycket men det är verkar logiskt iallafall:P Har själv köpt ett par domain men 179 just för att jag kör nästan bara park. Något åk per dag kan bli i offpisten beroende på ifall det är ljust eller inte.

K2 Domain, Längdfråga.
Jag tror nog ändå att jag köper 179an, iom Rockern och det platta spannet så tror jag att 169orna kommer kännas för korta när jag väl är i backen. Tack för hjälpen:)

//MKG

K2 Domain, Längdfråga.
Tror det blir kanon det :) Jag tänkte också som dig angående rocket och platt spann, samt att jag körde på ett par 178 extrem villain förra säsongen och nu på hösten:P De fungerade utmärkt trots att de var tunga som fan, rails gick sämre med dem men stora hopp vart stabilare och mer balanserade. Tillbaka till tråden dock, domain verkar riktigt sköna och roliga, bara att hoppas att de inte är alldeles för fladdriga och mjuka för stora hopp.

K2 Domain, Längdfråga.
Körde på 179 förra året.
Är själv 175 och varierar mellan 65-70kg, och jag kunde absolut inte tänka mig att ha dom kortare.
Väldigt roliga och lättkörda skidor!

K2 Domain, Längdfråga.
Var inne på en affär i Malmö. Där fick man Line Pole på Köpet.
Ska man ta 95, 100, eller 105 cm stavar-
Är 175 lång

K2 Domain, Längdfråga.
jjosefsson sa:
Var inne på en affär i Malmö. Där fick man Line Pole på Köpet.
Ska man ta 95, 100, eller 105 cm stavar-
Är 175 lång
Vilken affär om jag får fråga:D jag skulle ta 95, har dem själv!

Senast ändrad:
K2 Domain, Längdfråga.
jerrylagerlund sa:
Tror det blir kanon det :) Jag tänkte också som dig angående rocket och platt spann, samt att jag körde på ett par 178 extrem villain förra säsongen och nu på hösten:P De fungerade utmärkt trots att de var tunga som fan, rails gick sämre med dem men stora hopp vart stabilare och mer balanserade. Tillbaka till tråden dock, domain verkar riktigt sköna och roliga, bara att hoppas att de inte är alldeles för fladdriga och mjuka för stora hopp.
Jag tror inte att 179 blir fel över huvud taget, och vid sw-ups så finns det ju ingenting ivägen iom det platta spannet så jag bara hoppas på att det blir rätt:D

JSellberg sa:
Körde på 179 förra året.
Är själv 175 och varierar mellan 65-70kg, och jag kunde absolut inte tänka mig att ha dom kortare.
Väldigt roliga och lättkörda skidor!
Låter toppen, hoppas på en toppenupplevelse!!

K2 Domain, Längdfråga.
Köpte dem inte ,tyckte inte om den billiga Tyroliabindninen , Ville ha Marker

K2 Domain, Längdfråga.
Jag är cirka 176cm och väger 68kg, jag har 179cm domain. Skidan är lättåkt eftersom det är rocker på den, (rakt spann) vilket gör att den är väldigt lätt att svänga med!

Tillbaka
Topp