K2 Eldorado

Daddan

Ny medlem
K2 Eldorado
Hej! Jag har möjlighet att köpa en ny K2 Eldorado 164 cm för 1500:-. Är det någon som har erfarenhet om denna bräda? Hur gammal är den egentligen? Den är som sagt helt ny från butik. Jag vill ha en freeridebräda eftersom jag inte hoppar. Det är svårt att hitta info om gamla modeller. Hittade lite om den på:

http://www.objectiveride.com/matos22_84.htm

MVH David

K2 Eldorado
Kanske ska tillägga att jag måste köpa den idag så som sagt jag vill gärna höra om någon har erfarenheter/kunskap om brädan. Tyckte att den kändes ganska mjuk, är det någon nackdel om man vill ha bra grepp även på hårt underlag/isigt underlag. Jag köpte i alla fall nya bindningar idag på en annan affär. Det blev årets modell på extrembindningar. Verkade ha det jag behöver.

/David

K2 Eldorado
Jag äger nu en men har tidigare haft flera eldo brädor dom är jävligt bra i offpisten men i pisten är de något mjuka. Bra kvalitet lite orilga i hög fart men annars jag har varit jävligt nöjd med mina eldos. Men man bör komma ihåg att det är en puderbräda jag skulle inte bara köra på en eldo men kostar den 1500 så tycker jag att det är ett givet köp.

K2 Eldorado
Men hur är bettet på hårt/isigt underlag då? Sladdar runt med en gammal Ride och hatar hårt underlag. Vill oxå ha kul på hårt underlag så att säga. Puder är kul med alla brädor....

/David

K2 Eldorado
Den är mjuk men ganska vidstyv. Är du någorlunda lätt så borde en 64 funka ganska bra i pisten. Jag har två andra brädor som jag åker pist/park med. Men köp brädan som friåkningsbräda

K2 Eldorado
Har du inte mer stålar att lägga så är det en bra deal.
Föredrar du puder så är den kung. Personligen tycker jag det är bättre med en mjuk bräda i lössnö.
Kör man med en för hård blir det aningens oförlåtande. Det är trots allt cruising-känslan man vill åt i det vita guldet.
79 kg med den längden är inget problem.

K2 Eldorado
Eldoradon hängde med länge i K2s modellprogram, mycket beroende på att det var en grym bräda… Den fanns i två versioner dels den vanliga, dels en version som de kallade ”Stealth” vilken var hårdare och hade mycket bättre (snabbare) belag. Brädan är grym som friåkningsbräda på stora berg och en av fördelarna med konstruktionen är att kanterna är förstärkta. Min bräda har hållit i snart 16 veckor och det är väldigt bra.

Har för mig att det bara är Stadium som säljer K2 i Sverige och när jag köpte min Eldorado Stealth 163 2001 så stod det 5995 kr på prislappen (vilket jag dock inte betalade). Eftersom det är en så pass gammal bräda skall du inte betala mer än 1000-1500 kronor.

/Jonas

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp