K2 extreme?

Philip9

Ny medlem
K2 extreme?
Tjena, nu är det så att jag ska köpa mig ett par skidor inför vintern men är lite osäker på vilka.
Jag åker mest i pisten men även offpist och har börjat köra park nu det senaste året så jag tror en allround skida skulle sitta fint. Då har jag chekat in k2 extreme på sportconrad (http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=kategorie&kat_id=40) men vet ej om jag ska köpa 08/09 eller 09/10s modell. Hört att den äldre modell ska vara bättre och kanske därför den kostar 50 euro mer.

Tacksam för svar.
MVH Philip

P.S är ca 173 lång och väger 63 - 64 kilo

K2 extreme?
Tjenare jag kör själv på ett par K2 Extreme. Kör på 08/09s modell och tycker dom fungerar grymt bra i både puder som park. Kanske aningen smala för pudret men dom funkar absolut, du får helt enkelt pumpa lite mer.
De är väldigt rolig och lekfull tycker jag iallafall.

Jag väger 80kg och är 1.90 lång dock :) så där e de ju lite skillnad.

K2 extreme?
Okeej a det blir ju en lite skillnad, men vad har du för bindning? Funderar på en marker m 10 bindning som är en av de billigare och då blir priset 309 euro. Sen funderar jag också på en Atomic ffg 12 bindning å då blir det 339 euro.

Tack för svar

K2 extreme?
Nu ska jag vara sån att jag vet inte riktigt vad det är för bindning jag har på. Hade en från salomon, lite budget variant men den höll tills v.4 nu i Vintras. Så väl nere i St Anton fick jag impuls köpa en Rossignol (nån sorts Freestyle) bindning, och nu funkar de jätte bra. Fungerade även bra med Budget varianten, men nu med ett par dubbelt så dyra Rossignol på så kan jag säga att det är märkbar skillnad.

Har dock inga namn på bindningarna

K2 extreme?
OKeej frågan är just om det är värt de extra 50 eurona. Märker man mest skillnaden i åkning eller i landningar?
Tycker du också att skidorna är tunga?

K2 extreme?
Tänk på att Extreme är en ren parkskida, jag skulle rekommendera något bredare som allround. För att fortsätta på K2 så kan du kolla på t ex Kung Fujas som kommer vara mycket roligare så fort du åker utanför pisten.

Ps: Mittmonterade skidor (om dom inte är fullrocker och superbreda) kommer alltid att suga stenhårt i lössnö.

K2 extreme?
Extreme är en sjukt bra! körde på dom säsongen 09/10 och är sjukt nöjd! kanske lite mer park skida men funkar även väldigt bra i pudret! tar lite tid att vänja sig om man e van vid lättare skidor men när man vant sig så är dom ortroligt sköna! ! skulle absolut rekomendera Extreme! ska köra på revival i år som e nästan exakt lika skida tror jag så jag e jättenöjd med k2 och speciellt Extreme då! jag körde på marker Jester alltså en 16 bindning och den funkade sjukt bra! stor skillnad från budget varianterna! dock så e ju 16 lite väl överdrivet tycker jag så en griffon blir nog lika bra ! jag körde på 174 i längd och e ungefär 175 cm lång själv! kör på Extreme! du kommer inte bli besviken!

K2 extreme?
http://sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70005229
Köp dessa istället.
Dom kostar bara 20 euro per än Extreme 08/09
Exempel K2 Revival med Marker M.10: 329 Euro

Det är årets uppgraderade modell av Extreme.
Dom har blivit 5mm bredare, samt att dom har fått rocker för att bli smidigare i parken.
Detta hjälper ju också givetvis till i lössnön då dom kommer att flyta bättre.

Du ska ha 174 längden på dom, och den bindning som blir mest kostnadseffektiv av dessa är Rossignol freeski 120.
Hoppas det hjälper.

Senast ändrad:
K2 extreme?
håll dig borta från salomon bindningarna. De är rent plastskit som spricker. Den enda modellen som är värd att köpa är STH16 eller STH14 Driver. STH12, STH14 är helt värdelösa. Tjuvlöser hela tiden för mig och ena bindningen har plasten spruckit helt och behövt byta skistopper 3-4 gånger.

K2 extreme?
Okeej, tack så mycket för alla svar. Vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska köpa Extrem skidan eller sats på lite bättre allround skida. Jag tänker i å för sig åka mer park nu men har alltid åkt pist och lite offpist så det är inte helt lätt att släppa.
Får se hur jag ska gör, är det någon som vet hur fort skidorna på sportconrad tar slut, alltså om man skulle kunna vänta till t.ex. November å köpa ?

K2 extreme?
Har själv kört på k2 extreme skidan en sess, kan säga att det är ett bra val av skidor men om jag tänker efter så skulle jag nog köpt några andra. Skidan blir väldigt sliten på ovansidan, det ligger något slags lager med plast som går upp väldigt lätt. Men om det ej stör dig så köp;) När det gäller bindningar så ska du nog skaffa griffon de är nog de bästa valet i sin pris klass.

Själv är jag 1.80 väger 80. Hade skidorna som var 179 eller vad de är.
Det var även någon som skrev att ett bättre val var Kung Fujas, men har själv prövat dem men de var styva och tråkiga.

Kolla in www.freezeproshop.com/ där kanske de har nått som faller i smak:)!

K2 extreme?
okeej är det en hemsida å lita på då?
Att den blir sliten å så bryr jag mig inte så mycket om, det är mer själva åkning som är viktig. Fast min osäkerhet sitter nog fortfarande kvar.
Tack för svar

Tillbaka
Topp