k2 gyrator

krilleee

Ny medlem
k2 gyrator
Hej, hade tänkt köpa en gyrator till nästa säsong och har hittat en 162 på rea från england. Jag är lite över 190 lång, väger 90-92 kg och har 46(12) i strl, har alltid tänkt köpa 168:an men har inte hittat den på rea. Tror ni det blir står skillnad mellan de olika brädorna?
Om någon hittat eller hittar 168:an på rean så hojta gärna till.
MVH Kristofer

k2 gyrator
Jag säger att 168 kan bli för kort... Om du väger 90 pannor i alla fall. Men vem vet, du kanske ska snurra och latcha med den?

Var inte rädd för längden... Längre brädor = stabilare, snabbare, bättre flyt i pow pow och mer grepp i isiga pister.

Okej pris doh...

k2 gyrator
jag har en eviltwin att snurra o latcha med:P men tror du verkligen en 168 blir för kort? Jag ska använda den i offpist. I princip bara där. Vill prova rockern som k2 kom med förra året. snackade med k2:s marknadsföringschef förra året när han va på besök i chamonix och han trodde inte att den skulle bli för kort. Men man vet alldrig.
MVH Kristofer

k2 gyrator
Gyratorn blir väl för det första inte längre än 168? För det andra måste väl en bräda på 168 räcka gott och väl på 90 kilo (obeaktat styvheten)? För det tredje är nog puderflytet det minsta orosmomentet på den brädan. Jag vet folk i den viktklassen som provåkt Gyratorn, finns det absolut intresse kan jag nog höra efter lite vad han trodde och tyckte. Men skulle jag vara du krilleee skulle jag redan köpt den om du nu suktat på gyratorn.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp