B
bergz0r
Guest
K2 Press vs. K2 Silencer
Tjena igen!
Vet att det har blivit lite väl mycket trådar nu på senaste tiden, men får inte de svar jag vill ha.
Är på jakt efter en hygglig twintipskida som fungerar hyggligt i parken, pisten samt lite i offpisten.
Just nu är jag inne på antingen k2 press eller k2 silencer, eventuellt k2 disorderly..
På SportConrad's hemsida finns även k2 silencer 09/10 till salu för en billig peng, är den någon skillnad på den gentemot årets modell av k2 silencer?
-Vilken utav ovannämnda skidor är bäst om man ser enbart på skidan?
-Vilken passar mig bäst?
1.80m lång.
75kg tung.
Medelgod åkare.
50% park, 40% pist, 10% offpist
- Skulle gärna vilja höra, från de som har provat någon av dessa skidor, fördelar & nackdelar för varje skida.
Har tänkt att beställa mina skidor med bindningar, vilket leder till nästa problem.. Vilka bindningar?
Har tänkt att beställa från SportConrad, och då väljer jag mellan dessa:
Klicka på länken för att se bild, http://data.fuskbugg.se/dipdip/bindning.JPG ..
Har läst att Marker M 10 ska vara en dålig bindning, och skulle vilja veta varför?
Vad är det som gör den dålig? Skulle den verkligen inte passa mig?
Är på jakt efter en hygglig twintipskida som fungerar hyggligt i parken, pisten samt lite i offpisten.
Just nu är jag inne på antingen k2 press eller k2 silencer, eventuellt k2 disorderly..
På SportConrad's hemsida finns även k2 silencer 09/10 till salu för en billig peng, är den någon skillnad på den gentemot årets modell av k2 silencer?
-Vilken utav ovannämnda skidor är bäst om man ser enbart på skidan?
-Vilken passar mig bäst?
1.80m lång.
75kg tung.
Medelgod åkare.
50% park, 40% pist, 10% offpist
- Skulle gärna vilja höra, från de som har provat någon av dessa skidor, fördelar & nackdelar för varje skida.
Har tänkt att beställa mina skidor med bindningar, vilket leder till nästa problem.. Vilka bindningar?
Har tänkt att beställa från SportConrad, och då väljer jag mellan dessa:
Klicka på länken för att se bild, http://data.fuskbugg.se/dipdip/bindning.JPG ..
Har läst att Marker M 10 ska vara en dålig bindning, och skulle vilja veta varför?
Vad är det som gör den dålig? Skulle den verkligen inte passa mig?