k2 Rant eller Smith Holt ?

schteekarn

Ny medlem
Ska investera i en ny hjälm nu, valet står mellan k2 Rant och Smith Holt. Men dom är ju inte heelt olika så jag vet inte vilken jag ska välja... Vilken ska jag köpa?? motivera gärna

holt för den är snyggare och skönare (enligt mig)

dom är väll helt olika?

sen passar dom väll olika på olika huvuden såklart.

Enligt mig så är Holten överlägsen när det gäller passform iaf. Ranten känns hård och knölig på skallen medans Holten sitter grymt bra. Dock så har väl alla olika huvuden men skulle jag köpt hjälm så vore det Smithhjälmen utan tvekan.

njaa, asså till utseendet är dom rätt så lika men annars så vet jag inte, det var därför jag startade tråden. men det finns ju ändå några tydliga skillnader på utseendet, Ranten har inga öronpads så att man ska få bra plats med både mössa å goggles under, vilket däremot Holten har. Men det blir nog Holten, ville bara ha lite andras åsikter ;) Holten finns ju i lite flera färger också, å det blir nog den gula som är reedigt fräsch ;)

schteekarn sa:
njaa, asså till utseendet är dom rätt så lika men annars så vet jag inte, det var därför jag startade tråden. men det finns ju ändå några tydliga skillnader på utseendet, Ranten har inga öronpads så att man ska få bra plats med både mössa å goggles under, vilket däremot Holten har. Men det blir nog Holten, ville bara ha lite andras åsikter ;) Holten finns ju i lite flera färger också, å det blir nog den gula som är reedigt fräsch ;)
om du tycker dom två ser lika dana ut ser ju hjälmar identiska ut?

schteekarn sa:
K2 the rant har visst pads, och du kan lätt ta bort padsen på holten om du har lust också. Köp den som du tycker är skönast. Själv kör jag med K2 utan pads, har mössa under istället, tycker det är skönt.
Piis

Senast ändrad:
Jag säger K2 rant här i gbg på udens sport har dom en clean design på den. Den har mattsvart bakgrundsfärg och orange palmer på riktigt faaat är den...

säger som dem andra, Köp den du tycker känns bäst :)

WAFFA!

svart med orangea palmer ?! :D grymt, den har jag inte sett. joo, ranten känns lite tunn och inte riktigt lika "rejäl" som holten

PCarmichael sa:
Jag säger K2 rant här i gbg på udens sport har dom en clean design på den. Den har mattsvart bakgrundsfärg och orange palmer på riktigt faaat är den...

säger som dem andra, Köp den du tycker känns bäst :)

WAFFA!
hehe den hjälmen har ja:Dja tycker du ska ta k2 the rant för den sitter smek på mig iaf:Doch den är snygg=Poch man får visst earpads till det fick iaf ja:D

K2 Rant är ju ruskigt billig och jävligt snygg, jag tycker dock att smith holt är skönare, jag tycker du ska välja hjälmen som sitter bäst!

men den mattsvarta Ranten med palmer, har dom fått in den typ bara för nån dag sen ? för jag var där i måndags och letade just hjälm men då såg jag den inte =S

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp