Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att bara köpa skida och bindning. Hur funkar det att montera NTN på skidor man haft andra bindningar på?johanb sa:Jag körde ett par år med gamla mjuka T1or (gulsvarta), Axl och Sidestash. Det funkar alldeles utmärkt den mesta tiden. När jag bytte pjäxor bytte jag också system till NTN och har fortfarande dem på Sidestash. Bindningen spelar ju roll också.
Skidan är väldigt bra och funkar till det mesta för telemark. Jag känner dock att jag måste vara helt i balans hela tiden för att kontrollera skidan som jag vill, litet bakvikt och skidan tar kommandot. Men med rätt teknik och pigga ben så går det både att köra stort och fort eller brant och trixigt. Hur den passar dig beror självklart på åkstil och teknik.
Ok, men det verkar finnas lite olika HH, vilken av dessa föredrar du?somebody sa:Ja du kan montera om ett par skidor utan problem! Angående R8 och HH är det väl lite som att fråga vilken mat som är godast. Båda funkar helt klart men jag föredrar HH 7 dagar i veckan!
Var inne på alpingaraget idag och blev föreslagen 188cm, känns långt. Nu lutar det åt att jag klipper ett par NTN pjuckor också. Åker gärna fort i stora svängar både i och utanför pisten.johanb sa:Jag är 176cm och väger 75kg och kör på 181 (eftersom K2 mäter litet långt så är den motsvarande typ 184 med många andra märken) och det känns lagom. Beror även på åkstil och teknik samt var/hur du tänkt åka med skidan.