k2 silencer

Fiberteknologi

Aktiv medlem
k2 silencer
hej! jag såg när jag kollade i skiddatabasen att k2 silencer 08 är en pist/park skida precis som jag vill ha och kanska billig men funkar 07 likadant? för om det är rea på förra årets modeller snart

k2 silencer
den kostar runt 2700 lr nått sånt har jag för mig.. men dom skidorna får man med värdens sämsta bindningar på.. jag harlmnat in mina skidor på reparering på grund av bindningarna.. tror dom heter marker 11..

k2 silencer
Okej! för jag tänkte på att kanske köpa snart när det blir utförsäljning av förra årets modeller! men vad är det för fel på bindningen och vad kostar nya?

k2 silencer
Jag är ingen jätte erfaren åkare.. jag sätter grab och kan raila på boxar, i år ska jag försöka på 360 och se om jag kan få till en mutegrab! jag gillar också att åka vanligt i pisten, har aldrig kört offpist, väger ca 60 kg ca 1 73 cm så.. kan jag köra på bindningarna endå eller vad kommer att vara svårt för mej med dom bindningarna?

k2 silencer
det ända med dom lite billigare marker bindningarna är att skipstoppers brukar ha lätt för och gå sönder så jag skulle säga att det är värt o satsa på en lite finare bindning kör på Look bindingar lite dyrare men funkar grymt bra =)

k2 silencer
köp från sport-conrad.com 08an för ca 290 euro med dynastar/look px12, tänk på att om du köper 07an med bindning sparar du bara en hundring...

k2 silencer
För det första: vad är skipstoppers :P kan inte så många uttryck och delar som ni märker.
För de Andra: om jag nu känar 100 spänn på att köpa 07:an så är det ju fortfarande lite pengar.. men är 08 bättre eller bara ny design för det brukar ju vara rea också sen på utförsäljningen.

k2 silencer
TheFibretech sa:
För det första: vad är skipstoppers :P kan inte så många uttryck och delar som ni märker.
För de Andra: om jag nu känar 100 spänn på att köpa 07:an så är det ju fortfarande lite pengar.. men är 08 bättre eller bara ny design för det brukar ju vara rea också sen på utförsäljningen.
Skistopper, eller skidbroms, är de två armar som åker ner från bindningen och stoppar skidan när skidan löser ut / tas av. Du kan ju fundera på vad som kan hämda med bromsen om den löser ut när du åker fakie... :(
För övrigt så är K2 silencer en billig plastskida med skitbindningar. Ska du bara raila runder och vara oaktsam med skidorna funkar dem nog hur bra som helst, men en Look PX12 är ju att föredra om du kan få den till skidan.
Vet inte om det har hänt något nytt med silencern, men har för mig att den var ny för föra året. Min gissning är att den i stort sett bara har ny målarfärg till i år.

k2 silencer
Tack! nu har jag kollat på recensionerna och har kommit fram till att Marker 11.0 SUGER!

Om det blir ett skidköp så blir det nog att jag fixar look px12 som du sa Nojlas.
Men vad kostar ett par Bindningar?? om det är allt för dyrt kanske jag tvingar att köra på Marker 11.0 i alla fall.

k2 silencer
Kolla runt i butikerna vad priserna är, de varierar ganska stort. marker tror jag ligger på 600kr. om du nu tycker dom är kassa och vill ha ett par bättre får du nog gå över tusenlappen. men det finns antagligen andra i samma prisklass som marker m.11.0

k2 silencer
TheFibretech sa:
Okej! om jag åker ca 2 veckor om året, tycket ni jag ska köra på Marker 11.0 eller Look Px12 ?
Köp Look Px12... för du vill väl kunna åka dom 2 veckorna du åker...

sen om du nu köper 08'an för 100kr mer så får man ju mer för dom än för 07'an om man nu inte skulle tycka att dom passade till ens åkstil och säljer dom efter en vecka.

k2 silencer
TheFibretech sa:
Tycker ni annars att skidan verkar passa mig då? eller är den för hård/mjuk eller lätt/tung... ja ni vet.
Kör på! Jag tycker iaf inte du ska ha kortare än din egenlängd -5cm max..

Köp inte skidorna med marker bindningarna om du ändå ska byta, säg att du vill ha ett par andra bättre bindningar och lyssna inte på dom om dom säger att marker bindningarna är jätte bra. (det har jag nämligen fått höra från intersport personal...)

Annars kan man köpa skidorna från sport-conrad.com och tjäna en slant på både inköpet samt att man får välja bindningar.

Skidor + Bindningar + Frakt = ca pris sek.

K2 Silencer 06/07 + Rossignol Saphir 120 = 2520kr (274€)
K2 Silencer 07/08 + Rossignol Saphir 120 = 2620kr (284€)
K2 Silencer 06/07 + Look Px12 = 2800kr (304€)
Völkl Dogen 06/07 + Look Px12 = 2800kr (304€)
K2 Silencer 07/08 + Look Px12 = 2890kr (314€)
Völkl Ledge 07/08 + Look Px12 = 2890kr (314€)
K2 Fujative 07/08 + Look Px12 = 3260kr (354€)

Känns lite fattigt om man nu köper 06/07 skidor om det bara skiljer ca90kr...
tycker du ska köpa dom du tycker är snyggast.

Någon som vet nått om denna bindningen?
721_060_16.jpg

Rossignol Saphir 120 wide green/white 07/08
Förutom att det är en DIN 3.5 - 12 bindning, jag tycker även det ser ut som den löser ut i sidled ibak vilket är bra när man landar baklänges och inte vill göra sönder massa skistoppers... Någon som vet nått mer ?
Denna kostar iaf 30€ (280kr) mindre än Look Px12, men 40€ (370kr) mer än Marker 11...

Senast ändrad:
k2 silencer
Tack! jag tror jag kör på Silencer 06/07 dels för att jag tycker att dom är snyggare och 90kr för någonting som är billigare är ju endå pengar...
Brukar inte Stadium och Team Sportia ha utförsäljning av förra årets modeler nu innan skidsesongen?? isåfall är det ju Rea.

k2 silencer
En sak till... Jag behöver en hjälm också.. någon som kan någon snygg och skön, Har kollat lite på Reds hjälmar och gillar Red Trace 0.5 och Red Trace (svart) någon som vet priserna på dom? jag hittar det inte i svenska kronor och jag vet inte vad euro är värt så jag kan inte räkna om det heller.

k2 silencer
Jarle sa:
Saphir är väl en bindning i Look/rossis nya sortiment? Där den Traditionella dildon försvinner...
Fast då kanske man saknar den där mysiga känslan när man får bakåtvikt och punkterar hela arslet?! ^^v
Någon som vet om det är utlösning i sidled i bak på denna bindning (hur dumt man nu kan få det att låta:))
TheFibretech sa:
Tack! jag tror jag kör på Silencer 06/07 dels för att jag tycker att dom är snyggare och 90kr för någonting som är billigare är ju endå pengar...
Brukar inte Stadium och Team Sportia ha utförsäljning av förra årets modeler nu innan skidsesongen?? isåfall är det ju Rea.
Jo visst är det rea och jag tycker garanterat att du ska köpa från sverige om du kan få dom billigare än 3000kr med vettiga bindningar, alltså inte några Marker över huvutaget, hur bra dom nya än nu sägs vara... För du vill väl inte vara testpilot dom 2 veckorna om året du åker?

Jag brukar säga att man ska köpa skidor från tyskland då det är billigare. Men på fjolårets skidor så gör det inte så stor skillnad i pris och då kan det vara gött om man ska ha skidorna ett tag att köpa dom i sverige då garanti och reklamation blir smidigare :)

Caiman sa:
kolla på denna sidan för att omvandla från euro till svenska kronor. http://www.forex.se/
Kolla www.valuta.se eller använd www.google.se och så söker man enligt denna stilen -> "400 EUR in SEK"
Då forex säljer pengar så dom har egna kurser som är lite högre än vad kursen egentligen är, men visst går det bra att använda om man bara vill se på ett ungefär, fast då kan man lika gärna ta dela på 9 om man vill ha det på ett ungefär. ;P

Senast ändrad:
k2 silencer
TheFibretech sa:
Okej.. men jag vill ju också ha lite alternativ, vad säger ni om http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_1_201&products_id=1254 ?
jag vill ha en allround skida för jag gillar att hoppa o trixa men är ingen riktig parkråtta! så gillar jag även att bara åka. så kom gärna med mer förslag, (under 3500 kr)
Jag var i din situation förra året där jag inte riktigt kunde bestämma mig vilken skida jag ville ha. Jag ville iallafall ha en twintip som skulle funka bra i både pist och park. så det slutade med att jag köpte k2 fujative vilket jag inte ångrar. om du hittar andra alternativ så läs recensioner om de skidor du tycker verkar vara nått att ha! på så sätt får du reda på om skidan är just det som du vill ha, det gjorde jag och det funkade kanon!

Senast ändrad:
k2 silencer
Ni som säger att ni haft problem med skistoppersna, hur duktiga är ni i parken?? jag menar om man sätter 180 i ett litet hopp är ju inte samma sak som om man hoppar i Big Jump 5 meter upp i luften och snurrar 900 grader. själv har jag aldrig snurrat, började hoppa förra året.

Tillbaka
Topp