K2 vvv rocker

KajsaM

Ny medlem
K2 vvv rocker
Hej
Tänkte köpa ny bräda, en mer anpassad för parkåkning.
Har kollat lite på K2 Vavavoom rocker, men hittar ingen återförsäljare?!
Eller hittade den på sierrasnowboard.com men tänkte om det finns någonstans liite närmare hem.
Tänkte om ni vet var man kan hitta en, eller om ni har några andra förslag på bra freestyle brädor?

K2 vvv rocker
Om du vill ha fler alternativ så tror jag att Capita space metal fantasy kan vara ett bra alternativ också, baserad på killarnas Horrorscope som är sjukt poppis.

Checka video overview här:

K2 vvv rocker
Ja den verkade ju inte helt fel den heller, ringde dit och den var slut. Eller dom hade den kanske i en annan av deras affärer men där svarade dom inte.
Så nu är jag pretty less på att leta efter K2 vvv. Så ska nog börja leta efter ngt annat haha.
Kanske kollar upp den där du skrev lite mer då ;d

K2 vvv rocker
Ahaa, satt just och funderade på vad för avgifter som kommer till där på den sidan haha :) Ska ta och kolla där!
Tack igen!

K2 vvv rocker
Beställde en Capita Horrorscope FK från SS igår, kostar 4500:- på junkyard, med moms och tull blir det 2500:- på SS. Känns väldigt prisvärt. Har du testat Horrorscope Coldis? Hoppas verkligen den levererar.

K2 vvv rocker
Det lär ju inte helt fel, du tjänade som in lite pengar :)
Nästan värt!
Ja då får vi hoppas att den där brädan funkar asbra! ;d

K2 vvv rocker
godspeed sa:
Beställde en Capita Horrorscope FK från SS igår, kostar 4500:- på junkyard, med moms och tull blir det 2500:- på SS. Känns väldigt prisvärt. Har du testat Horrorscope Coldis? Hoppas verkligen den levererar.
Nope jag har ju inte det, får göra det när jag får chansen (:

K2 vvv rocker
Vilken tror ni blir bäst av k2 vvv rocker och Capita space metal fantasy då?
För båda dom fanns på SS och på rea. Men läste någonstans att vvv rockern kunde bli lite ostabil om man inte landar helt perfekt i hopp osv, och att den kan bli lite skakigt om man åker fort.
Så capitan kankse blir bäst om man vill åka mkt park men också köra i större hopp och lite fortare?!

K2 vvv rocker
KajsaM sa:
Vilken tror ni blir bäst av k2 vvv rocker och Capita space metal fantasy då?
För båda dom fanns på SS och på rea. Men läste någonstans att vvv rockern kunde bli lite ostabil om man inte landar helt perfekt i hopp osv, och att den kan bli lite skakigt om man åker fort.
Så capitan kankse blir bäst om man vill åka mkt park men också köra i större hopp och lite fortare?!
Jag läste väldigt mycket om olika brädor, främst med rocker innan jag la min beställning på horrorscopen. Kollade bland annat på K2 www och den uppfattningen jag har bildat mig utifrån olika forum osv, så känns horrorscopen bättre, i ditt fall fantasyn. Den har inte lika "grov" rocker som www:n, utan den är platt mellan bindningarna och endast rocker ute i kanterna, så kallad flat kick. Det medför att den får bättre grepp i pisten och förmodligen lite lättare att landa med i stora hopp, utan att tappa rockerkänslan. Sen är inte jag någon expert, men jag tror det är så :)

Senast ändrad:
K2 vvv rocker
Aa det verkade som att den blir bäst tror nog jag med.
Speciellt eftersom att jag inte är hur awesome som helst inom freestyle ännu.
Så hänger ju inte i parken heela tiden :)
Men det du säger verkar vettigt! blir nog att jag tar fantasyn faktiskt.
Tackar för all hjälp :)

K2 vvv rocker
Jag hade en k2 www rocker en del av förra säsongen och jag älskade den. www'n är också platt mellan bindsen med rocker utanför insertsen, men jag tror att den är lite större rocker på än space metal fantasyn. Jag tror att SMFen är the way to go också.

Dessutom är capita 100 ggr fetare än k2 (:

K2 vvv rocker
okay, aa den verkade ju pretty nice den med. Å snygg var den!
Men nu får det bli en SMF, det blir nog fint det :D
Hoppas den kommer mega snabbt å att det hela blir bra!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp