Kabelparken.se

• Trådstartare Trådstartare user34735
  • Start datum Start datum
U

user34735

Guest
Kabelparken.se
Tror inte jag behöver förklara rubriken närmare, men vi håller på med ett flertal etableringsförslag i Sverige och med hänsyn till det förslaget som har kommet längst så ska genomförandeplan diskuteras med kommunstyrelsen den 12 oktober.

Ju fler vi är, ju starkare är vi. Ge oss ditt stöd igenom att gå med i vår kommande förening/klubb och följ arbetet med hjälp av nyhetsbrevet.

Spread the word...

http://www.kabelparken.se

Kabelparken.se
Jag bumpar tråden lite och tackar alla som har visat intresse för projektet och anmält intresse för den kommande klubben. Med alla nya \\\"medlemmar\\\" har vi fått riktigt många bra förslag om hur vi kan hitta stöd och samarbetspartners till etableringen.

Ett av de mera spännande förslagen handlar om det nya LEADER projektet www.goteborgsinsjorike.se . Ett EU landsbygdsprogram som syftar till att främja en ekonomisk, ekologisk och socialt hållbar utveckling av landsbygden. Projektet har tre nyckelord: Partnerskap, Lokala initiativ och Nytänkande.

Göteborgs Insjörikes stöd till projekt prioriteras utifrån utvecklingsstrategin, med huvudprioriteringarna Vatten, Turism och Hälsa!! Vilket borde passa rätt bra på en kabelpark..

www.kabelparken.se har redan påbörjat diskussion med verksamhetledaren för projektet och arbetar nu på en ansökan..

Kabelparken.se
Jag brukar va rätt skeptisk mot liknande idéer men jag gillar verkligen denna idén. Tror det kan bli riktigt bra. Finns det en realistisk kalkyl som håller? eu-stödet är mycket bra att få men det står ju "landsbygdsprogram" så då är det nog inte ok att satsa på sthlm, gbg och malmö utan snarare mindre ställen.

Finns säkert andra aktörer som kan hjälpa till åxå. Har ingen koll på sådant direkt men kan tänka mig att en mindre kommun skulle kunna tänka sig att va med på nått hörn, kanske bidra med lite mark.

Well lycka till, jag tror på idén.

Tillbaka
Topp