Kahalani citycruiser

• Trådstartare Trådstartare IWE
  • Start datum Start datum

IWE

Medlem
Kahalani citycruiser
Tjenna!

Jag undrar vilken vikt som jag ska ha när jag beställer brädan? jag väger 75kg så jag passa in precis mellan två viktklasser. ska jag ta den högre eller lägre?

Alltså 70-75 eller 75-80?

har redan bestämt att jag ska ha medium flex på den.

Kahalani citycruiser
man blir ju fan mörkrädd när 20åringar skapar så idiotiska trådar, trodde du var 12 år precis som alla andra idioter lol.

Fattar du inte att det är smartare att fråga dom på kahalani istället för i ett forum som uppenbarligen har noll kompetens vad det gäller longboards?

Kahalani citycruiser
man blir fan mörkrädd då man inte kan få vettigare svar än det där.

Jag skall också inhandla en citycruiser eller en Surf. Måste bara in och kolla hur dem känns i längd och vad dem på Kahalani tycker skiljer dem åt, förutom längden. Vad ska du köra med för truckar till?

Jag skulle köra på viktklassen över. Säkrare med några extra kilon till godo om man skulle råka trampa till hårt på mitten.
Något du kan göra är att gå in på Longboard.nu där det finns sjukt bra trådar om allt från nybörjarfrågor till pro grejjer.

Senast ändrad:
Kahalani citycruiser
Om du bor i Stockholm så ska du åka in och prova hos kahalani och bestämma vad du tycker är skönast. Eller diskutera via tel eller mail med dom tycker jag.

Ska du bomba backar med den kanske du ska ta den hårdare och om du ska cruza runt och köra mindre backar så kanske du ska ha den mjukare. Men det måste inte vara så. Utan det beror på vad Du tycker känns bäst också!
Men du behöver inte oroa dig för att dem går sönder om du trampar lite hårt i mitten.

Kahalani citycruiser
köpte en surf nyss. har viktklassen 60-80 tror jag den ligge rpå. RIKTIGT skön flex. Jag trodde den dock skulle vara lite hårdare (van från vanliga skates, haha). Anyway så är jag sjukt nöjd, riktigt bra cruiserbräda.

Testade köra några backar ikväll med den och den var sjukt stabil! Även jäkligt smidig i stan.

Kahalani citycruiser
Om du inte gillar MYCKET flex på din bräda så satsa på den hårdare city cruisern. Jag kör en flex medium 60-65kg och den flexar likt en studsmatta.

Otroligt skönt men alla är ju olika vad det gäller smaken!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp