Kajak'ing

HannesK

Ny medlem
Kajak'ing
Håller ni på med kajaking? Jag har en kajak som jag ska lära mig hantera i sommar, det sägs vara väldigt bra träning för hela kroppen, man får tydligen mycket bättre balans av att paddla kajak.

Senast ändrad:
Kajak'ing
Paddlar en del och är också utbildad för att ta hand om grupper.

Vad för kajak har du införskaffat? Vart har du tänkt paddla och hur?

Det ger grym träning i rygg, armar och axlar och balansen blir säkert bättre om det är stora vågor.

Kajak'ing
Jag har precis upptäkt paddling tack vare främjandet, än så länge har jag bara en nybörjartur i bagaget, men jag väntar på svar för deltagande i en tur till Vaxholm nu på lördag...

Det är ju verkligen hur underbart som helst, man glider fram lugnt och stilla, det är lätt att snacka med de andra man paddlar med, och man får se naturen på ett helt nytt sätt! Tekniken kom iaf. jag in i ganska lätt och det ska ju mycket till att man välter så jag tycker fler borde pröva!

Kajak'ing
Vi har en Nelo kajak. Den var tävlingskajak en gång i tiden, väger strax över minimumvikten 15 kg. Den sägs vara sjukt svår att börja paddla med. men har gett mig fan på att jag ska lära mig.

Jag ska paddla på vänern, sticka ut till nån ö och övernatta, ska även träna i en klubb så småningom.

Kajak'ing
Pröva någon lättare tävligkanot då, typ fenja eller tracer. har sj en av dom svåraste tävlingkanoterna och paddlar en hel del vann ex: 2 guld i sm i kanot förra året

men så småningom så kommer du behärska din nelo om du fortsätter att träna, men som sagt bättre att pröva en kanot i nybörjarstil.

Lycka till bro!

Kajak'ing
jag paddlade kajak för en vecka sen. det var det jobbigaste någonsin och jag blev genomblöt. PLUS att jag gjorde illa handen och kunde inte röra den på två dagar. haha, dålig? kanske.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp