Kalle Anka fot

niklasmagnus

Ny medlem
Kalle Anka fot
Jag har en kalle anka fot och jag behöver ett par Boots.

Jaghar prova i princip alla modell do går att få tag på : (

Jag var nyss och testa En Salomon Malamute, men den var så satans smal framtill.

Snälla ge mig förslag på skor som kan ev passa min fot.

Jag tänkte jag skulle beställa en DC Terrian eller Quest. Hur är dom????

Snälla hjälp mig.

Kalle Anka fot
jag har också ganska breda fötter, och jag köpte nyss en thirtytwo prion doja (2 st såklart) som passar utmärkt. Dom har även formbara innerskor som gör att man kan justera till om det bara är lite för smalt.

Kalle Anka fot
en kalle fot har smal häl, låg vrist och bredd framfot.

Jag snacka men en kille på oneoff och han tyckte 32 tm-two.
jag har provat denna sko tidigare, och tyckte att den var så bredd vid hälen. Men då visste jag inte att man kan värma upp den.

Krymper den kring hälen om man värmen?
Kille jag snacka med att man skulle använda en speciell ung för att värma dem, grejen är att jag bor i luleå och det finns ingen som har en sån ungen innon x mils avstånd. så kan hur ska man då värma den?

/Niklas

Vad är den gör skillnad på TM-TWO och PRION

Kalle Anka fot
i butiken stoppar dom in innerskon i en varmluftsugn skulle jag tro, på dryga 100 grader. Därinne sväller innerskon en hel del, och när man tar ut dom så sätter man på sig dom (inte när dom är 100 grader tror jag) och har dom på sig ett tag, sen är dom formgjutna och passar bara din fot. (och kalle anka kanske) ;-)

jag vet inte vad TM-TWO är för sko, men jag vet att prion är park-specifierad, dvs ganska stel i vristen men mjuk upp på benet. (mina är 03orna som tur är, dom har lite skate sko design, vilkte gör dom ännu mer park-iga) =)

Kalle Anka fot
Kolla efter DeeLuxe boots, deras innerskor är grymma med isydda kuddar vid vristerna för extra grepp. Självklart är de formbara i ugn. skaffa en bra sula typ superfeet. Har du väldigt smala hälar finns det grejer man sätter utanpå innerskons häl som tajtar till det lite, de är gjorda i mjuk plast och kostar nästan inget. alla seriösa butiker har såna

Kalle Anka fot
Ring alpingaraget och hör med dom..och om du har vägarna förbi så tycker jag att du går in i butiken och låter dom kolla på dina fötter och sen se vad som passar...I värsta fall så får du lov och göra en sprutad innersko(grymmt skönt för oss med cp-fötter)men dyrt 2700-3500kr(värt pengarna)...peace

Kalle Anka fot
Okey, TM-TWO skon verkar vara en bra sko. Det kan vara värt att prova den igen. Går det att värma den hemma själv på nå sett? (om inte affären har den där ungen)

Vilken av 32 skorna är avsedda för mer offpist åkning?

Jag har kollar lite på DeeLuxe, det var jävla gryma. Men jag vet inte var man kan köpa dem?

Jag tänkte ev fara ner till stockholm, men vilka affärer har ett stort antal boots hemma (deeluxe, 32 mm..)?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp