Kan bli tajt?

• Trådstartare Trådstartare Skifahrer
  • Start datum Start datum
S

Skifahrer

Guest
Kan bli tajt?
Det är så här. Jag älskar skidåkning utöver allt annat och jag hade tänkt göra en säsong i Alperna nästa säsong.

Jag går nu 3:an i gymnasiet och är 18 år.

Jag hade tänkt plugga efter gymnasiet och behöver veta lite med när man "vet" att det verkligen blir säsong m.m.

Jag menar, tänk om jag blir antagen till någon skola i september eller när det är, då blir det ju ingen säsong.

Men å andra sidan, om jag väljer säsong istället, vad ska jag hålla på med från april då jag räknar med att vara hemma igen, tills dess att skolsäsongen börjar? Jobb kan vara rätt svårt att få tag på.

Kan bli tajt?
Dra till Norge o jobba, sen kan du ta en månad off och dra till Bali för lite surf. Det som är grymt med Norge är att inkomsten inte syns i din svenska deklaration, således påverkars inte ditt CSN-stöd.

Kan bli tajt?
Jag vill åka och jobba i Alperna, obeskrivligt hur mycket jag älskar Alperna! :)

Kan bli tajt?
Förstår mig inte på folk som påstår att det är svårt att få ett jobb. Visst har du höga krav(vilket jag förutsätter att du har Skifahrer, eftersom du säger att det är svårt), kan det ju bli klurigt. Däremot är det inga problem att fixa ett jobb om man bara ligger på och kan tänka sig ta jobb lite utanför sina gränser.

Ska du dessutom bara ha jobb från april till skolstart är det ju inga problem. Nä, sluta gnäll och säsonga.
Absolut dags att bestämma sig nu. Ju tidigare desto bättre. Kom inte i September och börja leta boende osv, mycket svårare.

po - peace out

Kan bli tajt?
Du lär inte ångra att du tagit ett par år och lekt lite. Det är ju inte precis så att du itne hinner plugga vidare... man går ju inte i pension förrän 65! ÅK!

Kan bli tajt?
Antagligen åker du, går själv i 1;an nu och funderar på att dra ner om bara nått år men blir nog till att gå ut gymnasiet iallafall. Sen att hitta något att göra från april till skolstart kan du vell skita i, studera och jobba kommer ju resten av ditt liv bestå av fram till pension så lev på något bidrag och sov fram tills nästa skola börjar :)

Annars verkar ju Norge rätt bra, alla snackar om det hela tiden så varför inte. Rensa fisk, äta fisk, lukta fisk!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp