Kan man använda snowboardbyxor till vardags?

Tigrro

Ny medlem
Hej. Ny här på forumet då jag tänkte spana in dethär med snowboard lagom till vintern.
Jag är 178cm lång och väger 60 kilo typ. Vad för längd och bredd på bräda kan vara att rekomendera då? Jag är gillar 'Forum', så om någon vet en sjyst bräda där så skulle det vara trevligt. :)

När det kommer till vardagskläder, alltså utanför backen, vad kan man ha då? Snowboardbyxor tycker jag är väldigt snygga. Men kan man ha det på sig om man bara ska in i stan en runda? Jag bor nere i Malmö också ska jag kanske tillägga så här är ju inte typ snowboardåkare överrepresenterade.. Såå, funkar snowboardbyxor till vardags? :)

Tack på förhand

Ola

Enligt mig så är svaret nej. Kan inte tänka mig när man ska behöva snowboardbyxor till vardags? ´Menar du att du ska ha dem på dig hemma i soffan eller när du är och handlar eller?

lånar tråden:)hur skall man göra att inte byxorna blir våta i backen när snön kommer in?

Blir kanske i lite varmt om du tänker sitta framför tv:n med dem... Men visst fungerar det om du menar det som vanliga vinterkläder. Men se upp för slitage bara.

choco sa:
lånar tråden:)hur skall man göra att inte byxorna blir våta i backen när snön kommer in?
Har du inget snölås som skyddar eller nåt sådant det finns nästa på alla skid/snowboard byxor nu så du bara vet

bor man på en skidort så äre helt okej att gå runt i byn med det ! men annars vet jag inte om de känns så rätt !

Tack för svaren.
Kul att få reda på vart nivån på detta forumet ligger också. Ska nog leta upp något mer seriöst att fråga på i fortsättningen.

Grattis till admin eller webmaster för en bra sida! *ironi*

choco sa:
Det finns 2 alternativ till detta problem:
1. Skit i att åka bräda och gå direkt på after-skin
2. Skaffa ett par byxor med gore-tex

Tigrro sa:
När det kommer till vardagskläder, alltså utanför backen, vad kan man ha då?
Dina vanliga vardagskläder borde gå bra som vardsgskläder, eftersom de är just vardsgskläder. Har du några andra kläder än vardagskläder till vardags så är det förmodligen inte vardag, eller så har du fel kläder. Själv använder jag vardagskläder till vardags, tycker det är helt ok med vardagliga kläder till vardags, men inte var dag.

Annars kan du prova sådana här kläder:
chicken-suit.jpg

Tigrro sa:
Tack för svaren.
Kul att få reda på vart nivån på detta forumet ligger också. Ska nog leta upp något mer seriöst att fråga på i fortsättningen.

Grattis till en hög social nivå på ditt intellekt. *ironi*

Tigrro sa:
Tack för svaren.

vad förväntade du dig för svar?
kan jag använda mössa inomhus?
kan jag köra bil i dessa skor eller ser det inte bra ut?

BesteN - Får väl erkänna att det kanske var en dum fråga. Men Nojlas svar vart ändå skönast.
Gaah. Jag gjorde bort mig. Ska tänka mer nästa gång.

För att svara (seriöst) på ditt inlägg:

Att gå till en bra butik och fråga kunnig personal är alltid bättre än att fråga på ett forum. Muppen som svarar här verkar kanske kunnig, men i själva verket vet han kanske inte ett skit om vilken bräda som är bäst för DIG! Borde inte vara svårt att hitta en bra butik som säljer brädor i malmö...

Snowboardbyxor är tänkta att användas för snowboardåkning, de blir nog lite svettigt att använda dem till vardags. Använd jeansen till vardags och ha snowboardbrallorna i backen...

Senast ändrad:
JAg säger som Nate Cole, man åker i jeans för då kan man åka direkt från backen till krogen.

Det är äkta old school-jibbing!

´Snowboardbyxor blir jag svettig i röven av. Blir ännu svettigare av att läsa sånna här intressanta inlägg......

Som man frågar får man svar, bäste Tigrro! Inga svar på brädfrågan direkt, va? Formulera om ochspecificera och dom seriösa svaren kommer. "Nivån" beror som vanligt på oss som gör inläggen ...
Vänligen,
/Ace DG

Senast ändrad:

Liknande trådar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp