Kan man göra vattenhopp hemma?

jag har suttit och kolla på massa filmer från bosön å rättvik, vilket har reulterat i att jag har blivit jäkligt sugen på att testa sj! men jag orkar inte betala massa pengar för att åka till bosön för att hoppa typ nån dag :/
vore ju smidigare om man hade nått hopp hemma i närheten som man skulle kunna köra på lite när man vill!:D

hjälp mej med vad man behöver och hur man ska göra för att fixa detta! och om det i huvudtaget är möjligt att fixa.. kanske rentav inte går:(
men de är kanske nån som vill hjälpa till med projektet också?
sj så bor jag i sundsvall så tipsa mej om några bra spots..

har en ide sj om hur man skulle kunna göra det hela enkelt men frågan är om farten kommer räcka? om man bygger en ganska liten ramp på en hög brygga och typ folk knuffar på, skulle de funka?

keep it streaming!

om man tänker på att ramperna på bosön har inruns på 15-30 meter och man där flyger 4-12 m högt beroende på ramp och fart så tror jag att mindre drop-in än 15 m inte skulle göra jobbet mödan värt.
stick till bosön och kör dagsläger med några kompisar istället, ni splittar på pengarna och ni lär er betydligt mer än vad ni tror på en dags åkning.
att bygga eget vattenhopp tror jag är ett dyrt och besvärligt projekt.

J

klart man kan bygga de själv. litte bräder å folk som bygger de e klart de e svårt men va fan, när de e klart hur kul blir de inte då:P

i orsa, en liten håla två mil ifrån mora, där har några skiers börjat bygga ett vattenhopp. och i rättvik ca 4.5 mil härifrån finns ju ett redan, så här "kryllar" det av "hembyggda" vattenhopp. så ni lär ju behöva åtminstone ett vattenhopp där du bor. tror nog att det kan bli svårt för dig att göra det själv, men om du samlar ihop ett gäng så kan ni säkert bygga ett hopp nånstans :) bara viljan finns så går det säkert ;)

Åk till Rättvik istället, där kostar det 100kr att bli medlem samt 20kr per gång sen, billigt och bra;)

När jag var knodd så byggde vi ett vattenhopp, av en gammal bmx kick och så hade vi såpade presseningar i en jävla nerförsbacke och det gick hyfsat, men sen byggde vi det i rättvik ist och det är så fetingmycket bättre.. och billigt..

man ska ha sånna här mattor som det brukar ligga precis när man ska gå in ett hus för att torka av sig! dom mattorna ska va sånna som ser ut som gräs som sticker upp (menplast)
sen spikar du ihop dom längst kicken och i inrunet o sen tar du såpa längst både inrunet som på kicken o sen lovar ja dej att du får skiit! bra fart
detta andvänder ja mig bland annat av när ja railar på sommarn!

joo dom där dörrmattorna hade jag också tänkt på det ska nog funka med lite såpa på... men jag behöver mer tips! hur hög ska kicken vara och hur lång inrun?

men för mig skulle det kosta allt jag har sparat att fara till typ rättvik elr bosön:S

Hjalle_S sa:
bad_religon sa:
det blir nog billigare att sticka till rättvik och köra, än att bygga ett själv:P
men då kan man ju inte åka varje dag!
Hjalle_S har fattat de här!:D ja det kanske skulle vara billigare att åka i rättvik, MEN jag har ju en jäkla massa mil till rättvik! Det kostar både pengar å tar tid.. så jag vill försöka med nått eget litet bygge...

Dörrmattor funkar inte, det har vi exprimenterat med, däremot sån här plast som ligger i hoppbackar, den funkar, men man måste ha en snabb bil samt farliga poalre för att våga sig dit för att hämta..

jo jag läste det " det ser ut som ett kolombianskt knarklangarhus" men hur mycket kan det kosta med lite plast och en träramp?

Senast ändrad:
j-trasher sa:
man ska ha sånna här mattor som det brukar ligga precis när man ska gå in ett hus för att torka av sig! dom mattorna ska va sånna som ser ut som gräs som sticker upp (menplast)
sen spikar du ihop dom längst kicken och i inrunet o sen tar du såpa längst både inrunet som på kicken o sen lovar ja dej att du får skiit! bra fart
Dörrmattor funkar absolut inte, är typ det sämsta, man ska ha plastat hönsnät som man lägger ovanpå vanliga plastskivor, funkar klart bäst

Testa att ringa till kommunen där du bor och fråga ifall dom kan bidra med material osv, sen raggar du bara en massa folk och bygger =P

var inne på att bygga förr men det hade kostat ruskigt mkt med material och sen ska man ha ett bra ställe att bygga på med så jag avböjde mina idéer

men va fan bygg en liten startramp och fixa en rail och lägg plast lr nått över kommer bli billigare och de är ju fett skoj om man iallafall kan träna på rails på sammaren skulle ja gjort för pjäxorna kommer bli fett blöta och typp luckta fett illa

Monkey sa:
j-trasher sa:
Dörrmattor funkar absolut inte, är typ det sämsta, man ska ha plastat hönsnät som man lägger ovanpå vanliga plastskivor, funkar klart bäst
varför funkar inte dörrmattor?

ok nu börjar jag få en uppfattning om vad jag ska använda som glidmatereal.. å det blir tydligen inte dörrmatta:P så de blir testning av pressening, plasthönsnät och en jävla massa såpa eftersom det inte finns någon hoppbacke att sno plast ifrån här i sundsvall:(
menmen jag vet fortfarande inte riktigt vart hoppet ska vara?! så sundsvallare som läser detta inlägg hjälp mej!

nu kanske jag har hittat något användbart efter lite surfande på nätet! korrugerad plast eller på enklare språk takplast... sån här genomskinlig och vågig plast som brukar sitta på vissa sommarstugor eller förråd.. det borde fungera om man lägger dem på tvären så att de är böjbart!
blir en tur till K-rauta imorrn för att tjecka priser!

åk till den lilla byn i uppe i norr pajala där har dom fått upp ett nytt vattenhopp som är bättre än på bosön. För mer info prata med "WiIhelm" här på freeride han vet allt om de nya vattenhoppet.

Senast ändrad:
hahahahahaha!

Prata med en kille som heter "zzzz_zruuk" han bor i norra skogsbo och där ska dom bygga en ny tuppfäkningsarena som är bättre än i Madrid, Det senaste jag hörde var att ruuken skulle vara tuppen. Ni kan fråga han om manterial till arenan och allt.

vafan ni som ändå inte är seriösa (zzzz_zruuk å WiIhelm) kan lägga ner! de känns inte som att jag får ut så mkt användbart av er..

Schaerstroem sa:
...
menmen jag vet fortfarande inte riktigt vart hoppet ska vara?! ....
fläsians camping måste ju vara det optimala, utanför campingområdet finns en jävla slänt ut i havet där det nog går att fixa nått bra. Sen finns ju allt inom 100meter, beach, volleyball, dusch, toalett och kiosk =)
sen kan du ju ta dit skidor så camparna får köra mot betalning.

ja kanske fläsian skulle funka.. har inte vart där å kollat frågan är hur djupt det är? men igentligen vore det ju bra om hoppet byggdes vid en sjö lr å så att man inte dör av köld (9 grader i havet igrå:P)

Kom till orsa och hoppa..
Byggt största hoppet i sverige nu i sommras, stod klart igår, flyger som bara den, stor invigning den 30/9, med prov hoppning och session tävling..

Kom och hoppa.

Helt med hjalle. Ta en satans pressening från biltema eller vad fan du vill. lägg den på en sluttande mark och ha ett cykelhopp med Presening på kicken. och sedan såpa på presseningen . Billigt och enkelt :)

Tillbaka
Topp