Kan skidor bli gamla?

osst

Medlem
Kan skidor bli gamla?
Igår när jag låg och sova tänkte jag på en viktig grej. Kan skidor bli gamla och typ gå sönder för att man inte använt dom på 2 år när dom är nya? En gammal pinne går helt klart sönder lättare än en färsk !

Kan skidor bli gamla?
tänk såhär,
är en morot fortfarande god efter 2 år? -Nej
går moroten fortfarande att äta efter 2år? -Troligen
kommer man att dö om man äter moroten efter 2år? -Troligen
kommer försäkringen gälla om dör för att man ätit en morot efter 2år? -Nej fan heller

Senast ändrad:
Kan skidor bli gamla?
Sant! men jag tror inte det är samma med skidor och morötter! måste gå djupare in i ämnet!

Senast ändrad:
Kan skidor bli gamla?
odlander-M sa:
tänk såhär,
är en morot fortfarande god efter 2 år? -Nej
kommer man att dö om man äter moroten efter 2år? -Troligen
kommer försäkringen gälla om dör för att man ätit en morot efter 2år? -Nej fan heller
tänk såhär,
är en morot fortfarande god efter 2 år? -Vem vet
kommer man att dö om man äter moroten efter 2år? -Troligen INTE
kommer försäkringen gälla om dör för att man ätit en morot efter 2år? - Vilken försäkring? Morotsätarförsäkringen?

tycker jag verkar rimligare

Senast redigerad av en moderator:
Kan skidor bli gamla?
Hmm jaa det kanske man kan göra ! Men om köper skidor av en äldra modell för att spara peningar så vore det dåligt om dom var sämre än nåra som var tillverkade senare! då kan man överväga att lägga ut mer peningar!

Kan skidor bli gamla?
Träkärnan i skidan mattas ut genom åren ju mer man åker, belag kan torka och stålkanter kan rosta. Beror ju på om man sköter och förvarar grejjerna. Skidor förvaras stående och sommarvallade på ett torrt ställe.
När plast blir riktigt gammalt, typ 10-15 år blir den ofta skör som knäckebröd, gäller väl främst pjäxor och gamla bindningar.
2 år ska dock inte vara något problem för ett par skidor...

Kan skidor bli gamla?
odlander-M sa:
osst sa:
Sant! men jag tror inte det är samma med skidor och morötter! måste gå djupare in i ämnet!
öhh, jag har ingen kolll faktist..
jag skulle kolla med typ en local affär,
intersport har väl koll på det mesta?
Intersport, jovsist ja.
Förvarar du skidorna bra så kommer de nog inte gå sönder lättare för att dom är äldre.

Kan skidor bli gamla?
klart skidor blir gammla. tänk er en gummisnodd. den torkar å spricker. samma sak är det med materialet i skidorna, men de tar lite längre tid än en gummisnodd. belaget är ju en sorts plast och all plast torkar ju ut. sen så är det ju stor risk att allt annat i skidan torkar/mögglar.. å då går den ju lätt av.

Kan skidor bli gamla?
nej det är en mekanism som automatiskt uppgraderar skidorna till en bättre nivå, ungefär som när digimon digiutvecklats :)

Kan skidor bli gamla?
När moroten blir gammal så blir det ju kaningodis. Det bevisar att när skidorna blir gamla ska du ge dem till något småsyskon, inte riskera ditt eget liv.

Kan skidor bli gamla?
Nojlas sa:
Träkärnan i skidan mattas ut genom åren ju mer man åker, belag kan torka och stålkanter kan rosta. Beror ju på om man sköter och förvarar grejjerna. Skidor förvaras stående och sommarvallade på ett torrt ställe.
När plast blir riktigt gammalt, typ 10-15 år blir den ofta skör som knäckebröd, gäller väl främst pjäxor och gamla bindningar.
2 år ska dock inte vara något problem för ett par skidor...
Varför stående om man får fråga? Och ja, jag frågar av genuint intresse.

Kan skidor bli gamla?
ODLANDER sa:
osst sa:
öhh, jag har ingen kolll faktist..
jag skulle kolla med typ en local affär,
intersport har väl koll på det mesta?
JAg skulle hålla med Odlander. ha nhar koll på det mesta och vet allt!
förövrigt har jag sökt spons i jibbing på intersport bland annat

Tillbaka
Topp