Kanada - adapter?

alexandratakman

Ny medlem
Kanada - adapter?
Hej!

Ska till Kanada i vinter och riktar min fråga till er som varit där förr (och speciellt tjejer): Fungerar tex. laptop, hårtork, plattång mobilladdare m.m? Räcker det med adapter eller måste du köpa nya grejer?

Tacksam för svar!

Kanada - adapter?
De har ju bara 110 volt i väggen där så vissa grejer kan fungera lite sämre. På de grejer du har transformator på, laptop, mobiladdare mm står det på transformatorn. Vid Input ska det då stå 100-240V för att det ska funka, står det 200-240V går det inte.
När du inte har nån transformator får du sämre effekt, tror t.ex hårtorken går men på halvfart och halvvärme.

Kanada - adapter?
Satt hela kvällen igår och kollade på precis samma sak..ska oxå till kanada..fernie..säg till om du hittar nån bra :) ska kolla i elbutikerna imorn..

Kanada - adapter?
Så länge ni har adaptern med er fungerar i alla fall allt jag har använt, laddare av olika slag, hårtårk etc. Passar på att låna tråden litet och ställer mig frågande till Usa, är det samma adaptrar som Kanadickland?

Kanada - adapter?
köp adapter i sverige innan ni åker, finns dåligt med adapter att köpa som fungerar i kanada, dom har bara sånna adapter som dom måste ha med sig till sverige.

Kanada - adapter?
CGBHamilton sa:
Så länge ni har adaptern med er fungerar i alla fall allt jag har använt, laddare av olika slag, hårtårk etc. Passar på att låna tråden litet och ställer mig frågande till Usa, är det samma adaptrar som Kanadickland?
YES MAN!

Snödjup

Tillbaka
Topp