Kanada BC-trip

Sinc

Ny medlem
Kanada BC-trip
Jag och en polare tänkte ta en roadtrip på 17 dagar, vi vill ha alla tips vi kan få.

Vi tänkte flyga till Vancouver, hyra en bil, åka till, i denna ordning, Red Mountain, Whitewater, Revelstoke och avsluta med fest i Whistler. Någon som gjort denna roadtrip och vet någon bättre trip? Känns som det kan bli lite mycket bilåkande för 17 dagar men jag vet inte.

Kanada BC-trip
Om ni flyger till Calgary så kan ni köra Fernie-(Red-Nelson)-Kicking-Rev-Banff med cirkus 2x10h i bil mindre. Smaken är som baken. Whistler enbart är lätt värt 17 dagar och det gäller de flesta andra orterna också. Som vanligt gäller att den bästa åkningen är helt snöberoende så är det puder som är målet så skulle jag satsa på t/r Calgary, bilhyra och sedan styra efter vädret. Supa kan ni göra vart fan som helst, ingen skidort har nattliv som en riktig storstad.

Kanada BC-trip
Vill ni avsluta i Whistler så vadför inte flyga till Calgary och hem från Vancouver. Brukar inte bli dyrare. Bil hyran blir lite högre men det sparar ni in genom att ni slipper köra cirkel.

Jaga snön.

Om Norra delen av BC rockies (Banff-Kicking-Revelstoke) har bättre snö så kör ni den vägen till Whistler.

Är det så att södra delen (Fernie-Nelson(Whitewater)-Red) har bättre snö just då så kör ni den vägen till Whistler.

Tänk på att vägen mellan Nelson och Revelstoke är en liten väg som förmodligen är väldigt väder beroende. Dom fyra timmarna mapquest säger att det tar skulle jag inte lita på.

Tex.

Kanada BC-trip
Tack för svaren.

Det bästa hade ju varit att flyga till Calgary och hem från Vancouver men det blir väldigt mycket dyrare, t/ r till vancouver kostar 6500 men om man ska ha två enkelbiljetter blir det 9500. Finns det nåt sätt att köpa t/r i en biljett om man landar i Calgary och åker hem från Vancouver?

Kanada BC-trip
Sinc sa:
Tack för svaren.

Det bästa hade ju varit att flyga till Calgary och hem från Vancouver men det blir väldigt mycket dyrare, t/ r till vancouver kostar 6500 men om man ska ha två enkelbiljetter blir det 9500. Finns det nåt sätt att köpa t/r i en biljett om man landar i Calgary och åker hem från Vancouver?
Jag har köpt en sån biljett. JAg köpte direkt på Aircanada för 6600. kolla efter multicity. Även på mrjet.se kan du specificera olika dit och hemresedestinationer.

Kanada BC-trip
Hittade bra priser på kilroy men bara om man åker dit och hem från samma ställe, så de är väl bara att välja Calgary eller Vancouver. Calgary kostar 6500, Vancouver 5900. Så de lutar åt Vancouver trippen.
Är det någon som har boende i whistler och vill hyra ut ett golv några dagar runt den 20 februari kan ni ju höra av er.

Kanada BC-trip
Hittade resa för 6600 till Calgary och hem från Vancouver på aircanada, tack för tipset karln, kan nog bli det.

Tillbaka
Topp